Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

På fredag ska jag och delar av familjen ner till Stockholm och se Neil Young plus annat. Biljetterna vi har gäller för lördag med, fast jag vet inte ens vilka som spelar då. Tror ni man kan gama sig och sälja lördagsdelen av biljetten? Tror jag hellre åker hem eller gör nåt annat än ser värdelös punkband då. Eller playbackskit eller vad fan det nu är.

Nån annan som ska se Neil?

Annons
Postat (redigerat)

det är alltså where the action is du ska se?

Duffy kan nog var kul att se, har några bra låtar.

det här borde du gilla!

Redigerat av sixties
Postat
Nej men jag när en dröm om att få göra det. Han är kung! Kolla här:

En märklig sak med honom är att han hade sitt sound helt färdigt redan på första skivan. Och att han fortfarande kan sjunga lika ljust om han vill. Ändå har han samtidigt förnyat sig på mer eller mindre omtyckta sätt så att han fortfarande är en av de allra största elefantarena. Jag har sett honom 2, 3 ggr förut. Min dotter är helt indoktrinerad och har sett honom fler ggr ändå, i Roskilde sist.

Postat

Ja han är helt fantastisk! 🙂 Jag kan erkänna att det tog lång tid innan jag fastnade, men senaste år är jag helt såld. Han kör väl på en liten jävla rörstärkare åxå som följt han genom åren...?

Synd att man bor så förbannat långt bort från all action 😄

Postat
det är alltså where the action is du ska se?

Duffy kan nog var kul att se, har några bra låtar.

det här borde du gilla!

Så heter det ja!

Träffade nyss nere i hamnen tre gubbar som kört hem en långsamgående motorbåt från Stockholm, det hade väl tagit tre dar typ. Det fanns en cdstereo i båten och tre cd med enbart Seasick Steve! Han frågade om jag ville ha cd-na, alla låtar lät lika. Jag avböjde. Jag tycker inte om nån musik alls, särskilt inte sånt där skrål.

Postat
Ja han är helt fantastisk! 🙂 Jag kan erkänna att det tog lång tid innan jag fastnade, men senaste år är jag helt såld. Han kör väl på en liten jävla rörstärkare åxå som följt han genom åren...?

Synd att man bor så förbannat långt bort från all action 😄

Han har ju en gammal Les Paul med en humbucker vid stallet och en P90 vid halsen. Stärkaren är visst en 10 watts (!) Fender från tidigt 50-tal. Jag såg honom på sjöhistoriska med Pearl Jam. När han ensam vrålade ur gitarren såg Pearljammarna ut att hålla på att både dö och flyga bort från scenen. När han spelade akustiskt ensam var grymt. Han slog till gitarren ibland på locket, det lät som Bonhams kagge, det bara skakade till i hela bröstet.

En av hans akustiska gitarrer är den som Hank Williams gjorde alla sina låtar på.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.