Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

hej hej.

tips på 22-24" skärmar till dessa datorer?

bra färger, bra upplösning.

jag kikar efter samsung och eizo.

Emil

Annons
Postat

Apple har en skärm som de själva säljer till dessa. Sket snygg och bra! 😄 Passar perfekt.

apple_led_cinema_display_unboxing_2-480x360.jpg

Postat
Apple har en skärm som de själva säljer till dessa. Sket snygg och bra! 😛 Passar perfekt.

apple_led_cinema_display_unboxing_2-480x360.jpg

Hoppas den kommer i 30 tumsvariant snart!

Gärna ännu större ändå. Då blir det att sumpa mina två 19tummare.

Postat

Nja.

Här tycker jag vi ringar in ett stort problem med Studio Forum.

Det blir mer ett kalenderbitande av kunskaper och tekniksug än ett

problemlösande. Det är sällan på Gearslutz.com som det inte leder någon vart.

Jag tycker det är lite synd.

Emil

Postat
Nja.

Här tycker jag vi ringar in ett stort problem med Studio Forum.

Det blir mer ett kalenderbitande av kunskaper och tekniksug än ett

problemlösande. Det är sällan på Gearslutz.com som det inte leder någon vart.

Jag tycker det är lite synd.

Emil

På sätt och vis. Samtidigt biter man sig lite i foten om man jämför Gearslutz med Studioforum. Det finns liksom ingen chans i världen att så många enastående kompetenser inom en massa olika områden skulle logga in samtidigt på ett svenskspråkigt forum.

En del i charmen med Studioforum tycker jag tvärtom är att det trots sitt höga medlemsantal känns ganska litet. Och bekant på något vis. Som att ta en kvällspromenad genom staden och träffa någon bekant på ett oväntat ställe.

Letade jag 22-tums skulle jag sålla bort alla med upplösning 1680*1050. Det känns meningslöst at skaffa ett åbäke till skärm som inte har bättre upplösning än en 20-tummare.

Sedan skulle jag som vanligt fixera mig vid saker som kontrast och betraktningsvinkel och i slutändan (när jag äntlien tagit ett beslut, betällt och fått den levererad) skulle jag som vanligt känna att det kanske inte spelade så stor roll ändå.

Postat

Jag måste säga att det enda jag bryr mig om är vettig upplösning. Visst är det trevligt med en 30" Cinema Display eller liknande, men hur betydande är det egentligen? Såvida du inte pysslar med grafisk design osv känns det onödigt att lägga en massa pengar på en skärm. BenQ har jättesnygga skärmar för en billig peng, riktigt bra också!

Men det är ju såklart bara min åsikt 🙂

Postat

Jag håller med om detta, det finns klart en charm i detta! Ett bevis för detta är ju Guitar Nilssons lilla glädjestory som sommarpratarvärd. E

På sätt och vis. Samtidigt biter man sig lite i foten om man jämför Gearslutz med Studioforum. Det finns liksom ingen chans i världen att så många enastående kompetenser inom en massa olika områden skulle logga in samtidigt på ett svenskspråkigt forum.

En del i charmen med Studioforum tycker jag tvärtom är att det trots sitt höga medlemsantal känns ganska litet. Och bekant på något vis. Som att ta en kvällspromenad genom staden och träffa någon bekant på ett oväntat ställe.

Letade jag 22-tums skulle jag sålla bort alla med upplösning 1680*1050. Det känns meningslöst at skaffa ett åbäke till skärm som inte har bättre upplösning än en 20-tummare.

Sedan skulle jag som vanligt fixera mig vid saker som kontrast och betraktningsvinkel och i slutändan (när jag äntlien tagit ett beslut, betällt och fått den levererad) skulle jag som vanligt känna att det kanske inte spelade så stor roll ändå.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.