Björn Olsberg Postat 5 juni 2009 Postat 5 juni 2009 De senaste veckorna har vi haft en del problem med att forumet har gått ner, vilket ska åtgärdas genom ett serverbyte. Om allt går som planerat så kommer detta göras redan i eftermiddag. Serverbytet beräkas inte ta mer än en timme. Därefter är vi tillbaka precis som vanligt igen 😠
Utan Namn Postat 5 juni 2009 Postat 5 juni 2009 Se till att göra bytet mitt på natten. Pallar inte med att forumet ska vara nere när man är på jobbet! 😠
Björn Olsberg Postat 5 juni 2009 Trådstartare Postat 5 juni 2009 Då är flytten till stora delar klar. En del återstår att göra, som att få över alla låtar och därefter lite e-postfix. Rapportera gärna alla övriga eventuella märkligheter till mig. 😄
Björn Olsberg Postat 5 juni 2009 Trådstartare Postat 5 juni 2009 Sådär, då är allt uppe och rullar som det ska. Låtavdelningen likaså. Trevlig helg! (säger Björn och hoppas innerligt att han slipper åka in även denna helg och starta om servern)
DieHard (oregistrerad) Postat 5 juni 2009 Postat 5 juni 2009 Kanon. Ja det hoppas vi innerligen att du ska behöva slippa. 😄
Matthew L Postat 5 juni 2009 Postat 5 juni 2009 Fint, då slipper man bli sittandes med bara www.kristianstadsbladet.se när forumet kraschar...
sounden Postat 5 juni 2009 Postat 5 juni 2009 Sådär, då är allt uppe och rullar som det ska. Låtavdelningen likaså. Trevlig helg! (säger Björn och hoppas innerligt att han slipper åka in även denna helg och starta om servern) Shit, vågat att byta en server på en fredag ..
aROCKER Postat 5 juni 2009 Postat 5 juni 2009 Bra jobbat, hoppas det löste det mesta. Blir lite tomt när forumet ligger nere, vilket måste vara ett bra betyg. /aROCKER
Björn Olsberg Postat 6 juni 2009 Trådstartare Postat 6 juni 2009 Shit, vågat att byta en server på en fredag .. 😄 Man kan vända på det och säga att det var mer våga att inte byta, eftersom jag garanterat hade fått åka in en gång om dagen till jobbet och starta om den gamla servern. 😄 Laxlaxlax uppmärksammade mig på ett problem som jag inte kommer kunna åtgärda förrän på måndag: inga låtar med svenska tecken i sitt filnamn går att ladda ner från låtavdelningen.
Björn Olsberg Postat 8 juni 2009 Trådstartare Postat 8 juni 2009 Laxlaxlax uppmärksammade mig på ett problem som jag inte kommer kunna åtgärda förrän på måndag: inga låtar med svenska tecken i sitt filnamn går att ladda ner från låtavdelningen. Detta är nu åtgärdat.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.