Newsec Postat 17 februari 2004 Postat 17 februari 2004 (redigerat) Jo. Just nu så funderar jag lite på vad jag ska spara till och hur mycket det är som måste sparas... Har för tillfället en bra dator,Cubase SX,Tannoy Reveal Passiva,Gitarr,Bas,Förstärkare,Mikrofoner...och ett rum. Det jag skulle vilja kunna göra i framtiden är: Kunna spela in goa låtar i blandat stil med miditrummor gitarr och sång,kanske någon bas också,eller midibas eller vad det kallas?Ska gärna kunna spela in riktiga trummor också som alternativ,när jag är på det humöret... Vad är det mer som jag behöver?Och gärna lite tips på det jag behöver 😱 //MVH Mikael Redigerat 17 februari 2004 av Newsec
Carl_B Postat 18 februari 2004 Postat 18 februari 2004 Ska gärna kunna spela in riktiga trummor också som alternativ,när jag är på det humöret... inte för att ja kan så mycke om de.. men är inte dom micarna svindyra typ? tror du får bättre resultat av samplingar...
classic Postat 18 februari 2004 Postat 18 februari 2004 Ska gärna kunna spela in riktiga trummor också som alternativ,när jag är på det humöret... inte för att ja kan så mycke om de.. men är inte dom micarna svindyra typ? tror du får bättre resultat av samplingar... Under 2'000 kr för ett helt trummikspaket tycker inte jag är så dyrt. Finns hos JAM. Att det blir bättre resultat med samplingar beror på hur duktig trummisen är. En bra trummis på livetrummor (rätt uppmickat) låter alltid bäst i mina öron. JAM
Carl_B Postat 18 februari 2004 Postat 18 februari 2004 Ska gärna kunna spela in riktiga trummor också som alternativ,när jag är på det humöret... inte för att ja kan så mycke om de.. men är inte dom micarna svindyra typ? tror du får bättre resultat av samplingar... Under 2'000 kr för ett helt trummikspaket tycker inte jag är så dyrt. Finns hos JAM. Att det blir bättre resultat med samplingar beror på hur duktig trummisen är. En bra trummis på livetrummor (rätt uppmickat) låter alltid bäst i mina öron. JAM Okay... nää.. de va ju inte så farligt... ja trodde nästan de va 10k+ men som ja sa.. ja kan inte så mycke om sånt...
Newsec Postat 18 februari 2004 Trådstartare Postat 18 februari 2004 Jag har hittills bara 3 mickar,eftersom jag har ett ganska så stort trumset så behöver jag fler,men det är en senare fråga,mickar är inte det stora problemet. Utan mixerbord m.m??Vilket som är billigt och bra...men som fyller mina krav.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.