Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Nu har jag gjort om solot lite, eller ganska mycket.

LÅTNAMN:funki2

ARTIST/GRUPP:Jag

GENRE:Jazz/blues/funk

LÅTLÄNGD:3.25

KOMPOSITÖR:Jag + Ronny Andersson

PRODUCENT:Jag

EV. MEDVERKANDE: Ronny Andersson

INSPELNINGSÅR:2005

FORMAT: Mp3

STORLEK: 3.13 mb

STATUS: Test solo

LÅTLÄNK:

//Aem

Redigerat av Myrli
Annons
Postat

Liknar "long train running" en hel del 😆 visserligen inget negativt i det ... bra spelat ... hoppas verkligen trummorna är äkta? vore skumt annars 😆

skön liten session

Postat

vad menar du om trummorna inte är äkta så är det skumt? Dom är gjorda med grooveagent. Är det nåt fel med att inte ha äkta trummor?..

//AEM 😉

Postat (redigerat)

Svårt att ha en "jamsession" utan ett band kanske 😉

[edit] jag gillar musiken skarpt. Med en galen röst som freakar loss skulle det bli grymt.

Redigerat av Kringlan
Postat (redigerat)

Är det ingen mer som har nåt att säga?

Vill ha lite feedback.. är det nån som kanske kan sjunga som vill göra lite sång till min kreation?

//AeM

Redigerat av Myrli
Postat

schysst pianolir!

Klart det går att ha jamsession utan ett band. Detta var ju riktigt jam 😉

Jag tycker inte du ska ha nån sång till, isf kan du ju bara använda den här inspelningen till nån solopassage. Hitta på nån enkel melodistämma som musikerna kan hitta tillbaka till mellan sina solon istället. Och låt basisten freaka loss lite emellanåt! 😛

Skulle vara lite skönt med groove agents "half tempo" i 16 takter i låten för att sen ösa på igen.

Soundet låter lite för mycket mono och opolerat. Men det passar in på nått sätt.

Postat

Det här var riktigt skönt! Låter naturtroget dessutom. Vad är det för piano?

Postat

Pianot är spectrasonics grand någonting. inte så bra piano ljud med det dög.. Nu har jag lite bättre ljud bibliotek så jag får väl som om jag jag om låten lite.

/AEM

Postat

Yo!

Precis som så många andra så gillar jag stuket på låten 😛

Lite uppiffningstips:

- Gärna mer percussion! En shaker kanske?

- Både hammondorgeln och gitarren har ungefär samma "ljudkaraktär". Det gör att man ganska snabbt blir trött i örona, särskilt som den enda pausen från detta är mellan 01:58 och 02:08 och då bankar pianot på som bara den 🙂 Kanske skulle det lätta upp det lite om du gjorde hammonden lite svagare och växlade mellan långsam och snabb rotary-effekt.

- Vad sägs om t ex ett trumsolo?

- Sen så får du gärna dela upp ditt Am7 så att du senare halvan av Am7:et istället spelar Am6, det hade varit snyggt 🙂

- Och så får du rätta upp länkarna till "Lemon" och "vittnesbörd" från korskyrkans hemsida 😛

Men hade jag bott i Gävle hade det varit kul att lira lite tillsammans nån gång! 🙂

// David

Postat
Yo!

Precis som så många andra så gillar jag stuket på låten 😄

Lite uppiffningstips:

- Gärna mer percussion! En shaker kanske?

- Både hammondorgeln och gitarren har ungefär samma "ljudkaraktär". Det gör att man ganska snabbt blir trött i örona, särskilt som den enda pausen från detta är mellan 01:58 och 02:08 och då bankar pianot på som bara den 😏 Kanske skulle det lätta upp det lite om du gjorde hammonden lite svagare och växlade mellan långsam och snabb rotary-effekt.

- Vad sägs om t ex ett trumsolo?

- Sen så får du gärna dela upp ditt Am7 så att du senare halvan av Am7:et istället spelar Am6, det hade varit snyggt 😉

- Och så får du rätta upp länkarna till "Lemon" och "vittnesbörd" från korskyrkans hemsida  😄

Men hade jag bott i Gävle hade det varit kul att lira lite tillsammans nån gång! 😄

// David

Ok tack för tipsen, men tyvärr så måste jag meddela om hemsidan att jag har inte haft tid och ork att fixa med den på sista tiden, men jag hoppas att den ska bli färdig snart. 😎😲

Postat (redigerat)

Yeah.

Förbättringar:

dynamiken (maxa hela tiden tappar effekten...)

register (dra ner och lek under ettstrukna c ibland...)

Annars soft, blir spelsugen själv.

Redigerat av milton
  • 4 veckor senare...
Postat

Skönt intro. lite bluesigt pianolir över det kanske? typ som i Locomotive breath med jethro tull? solot borde komma lite senare, eller så ett kortare där det nuvarande är och sen det långa. kanske inte ha piano hela tiden? istället ett lite tyngre riff som bryter lite. lite coola basgrejer skulle inte vara fel. gitarrsolona skulle kunna få ett vassare ljud. rent spelmässigt så låter det coolt, men de har inte riktigt rätt sound tycker jag. kanske lite tjockare?

bra låt. trist att jag sjunger kråka annars hade det vart kul!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.