Jump to content
Annons

Brutet båtben


greenbbq

Recommended Posts

Jag har brutit båtbenet i handen och kommer ha gipsad arm i 2-3 månader,

har förstått att det är det sämsta benet man kan bryta för att det läker så långsamt.

Har någon annan här brutit detta ben och hur tror ni att det kommer gå att spela gitarr sen?

Blir det komplikationer? Kansker gör ont som fan, har hört skräckhistorier om båtben som aldrig blir bra.

Det är nämligen "ackordhanden" som blev skadad.

Dom kommer operera o sätta dit en skruv om några dagar o sen lägga på nytt gips.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Grattis!

Här har du en olycksbroder. Sommaren -00 bröt jag samma ben i vänsterhanden. Vill påminna mig att det var 28 maj. Tre månaders läktid. Japp, Juni, Juli, Augusti... Kommer inte ihåg exakt, men jag tror det gipsades om två gånger. Sista gången fick jag ett plastiskt "gips" som var vattentåligt, fråga ditt sjukhus om de har det. Mycket dyrare för dem, mycket roligare för dig. Jag spenderade en segelvecka till havs med det gipset, funkade jättebra.

Det "larvigaste" med så hysteriskt lång läktid är ju att man inte bara kan "resa sig och gå" när man tagit bort gipset. Underarmsmuskulaturen är hysteriskt förminskad och det gnisslar i leder som inte fått leka gångjärn på evigheter. Men efter ett par veckor (kommer inte ihåg hur många) så var allt som vanligt, även om jag kunde ana/provocera fram liiiite ömhet i kanske ett år efteråt. Så allt har läkt perfekt, och jag spelar gitarr som innan.

Jag slapp operation, var bara gipsad.

tjing

Bengan

Link to comment
Dela på andra sajter

Åfan bara 2 dagar ifrån mitt ollycksdatum, åkte du också longboard eller? 😠

Ja då kanske din fraktur va lite mildare eftersom du slapp operation.

Det vore fantastiskt om man kunde få ett sån plastskena för gipset kan jag redan nu bli helt galen på.

Precis, har förstått att det också är en enormt lång rehabiliteringsprocess, det kan nog va en jävligt bra träning att lira gitarr direkt då för att träna leder o så kanske. kanske den ultimata träningsformen?

s

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...