Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hejsan!

Uppgraderade till Cubase 4 för rätt länge sedan men har inte hunnit med att dona så mycket. Noterade dock i början som nu (när jag äntligen kommer mig för att ställa frågan) att när jag ställer in Buffer Size=512 så är allt tyst vid uppspelning. Inga signaler skickas någonstans. Buffer Size=256 samt 1024 går utmärkt men just 512 är stendött.

Detta funkade under Cubase 3 och jag har inte bytt ljudkort.

Gillade just 512 då det verkar vara precis vad min dator vill ha för att slippa byta mellan ljudinspelning och mixning. Nu måste jag gå ned på 256 när jag skall spela in sång för att slippa ett helsikes latency och jag måste upp på 1024 för att slippa knaster när jag slänger på lite effekter.

Ljudkort: MBox, ASIO Digidesign driver.

Redigerat av svaleklev
Annons
Postat

Hmm.. att ljudet försvinner helt när du byter bufferstorlek, låter mer som om att det är något vajsing med drivrutinerna till ljudkortet än någon inställning i Cubase. Ifall bufferstorleken skulle vara för liten, så att datorn inte orkar behandla signalerna, så skulle det ju uppstå en massa knaster, men du skulle ju fortfarande höra ljud.

Men som jag förstår det så får du inget ljud alls, och då tror jag nästan du ska kolla med ett Digidesign forum istället.

Postat
Nu måste jag gå ned på 256 när jag skall spela in sång för att slippa ett helsikes latency och jag måste upp på 1024 för att slippa knaster när jag slänger på lite effekter.

Ljudkort: MBox, ASIO Digidesign driver.

Visserligen sa man gor med ett "native" system ju.

Funkar det med 512 i Pro Tools?

MVH

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.