L.C Postat 9 december 2004 Dela Postat 9 december 2004 Hade äntligen fixat grejer för att kunna utnyttja 0404 kortet hag köpte för ett tag sedan men när jag gick från den gamla integrerade grejen i burken till EMU ASIO drivisen låter det och så men med ett mycket irriterande sprakande. Det finns ett annat alternativ som heter EMU E-DSP Wave [DF00] som låter bra och utan sprak men jag har då förlorat möjligheten att spela in audio. Felet ligger inte i kortet utan det är förmodligen en inställning som spökar. Allt annat låter bra på EMU ASIO drivisen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L.C Postat 9 december 2004 Trådstartare Dela Postat 9 december 2004 Mer problem ändå... Tänkte prova att spela in en gång med min usla dator mic bara för att se om det funkar. FL Studio hittar alla ingångar, L och R på kortet men det kommer inget ljud. 😆😕 Nu önskar jag verkligen hjälp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Barden Postat 10 december 2004 Dela Postat 10 december 2004 Du har väl provat att dra upp Buffer Lenghten? eller öka ett antal m/s på asion om du har det Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L.C Postat 11 december 2004 Trådstartare Dela Postat 11 december 2004 Det är gjort och det funkar bra i FL jludmässigt men ingen inspellning. Men en annan sak har kommit upp. Efter lite jobbande i FL skulle jag gå från ett project till ett annat, då hängde det sig vid bytet av ett project. när jag hade startat upp det igen gav EMU ASIO inte ifrån sig något ljud. Att starta om burken avhjälpte det men i alla fall känns inte det bra. Jag kör även allt på EMU kortet nu men jag hör inte längre widows truddeluten som hörs när man startar datorn. Men Winamp funkar likaså allt annat. 😄 När jag kollar i kontrollpanelen är volymregeln i Ljud och ljudeneter i botten men det låter ändå. Drar jag upp den och sparar med det är den ändå nere i botten nästa gång burken startar... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
PzYkBrYt Postat 11 december 2004 Dela Postat 11 december 2004 Hade äntligen fixat grejer för att kunna utnyttja 0404 kortet hag köpte för ett tag sedan men när jag gick från den gamla integrerade grejen i burken till EMU ASIO drivisen låter det och så men med ett mycket irriterande sprakande. Det finns ett annat alternativ som heter EMU E-DSP Wave [DF00] som låter bra och utan sprak men jag har då förlorat möjligheten att spela in audio. Felet ligger inte i kortet utan det är förmodligen en inställning som spökar. Allt annat låter bra på EMU ASIO drivisen. Jag hade ett liknande problem med mitt E-mu 1820. När jag spelade upp audiospår i cubase så började det spraka & ha sig. Det visade sig att det var två kanaler i Patchmix DSP som slog ut varandra. Det blev nästan rundgång i mixern på nåt sätt. Kan det vara problemet? 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L.C Postat 11 december 2004 Trådstartare Dela Postat 11 december 2004 Nej det ser inte ut som det. Det felet satt i en bufferinställning eller nåt och var enkelt justerat. Sprakande är fixat nu. Det är att det inte kommer nåt ljud i input som är problemet. Ingångarna hittas på EMU E-DSP Wave [DF00] mend et kommer inget ljud. EMU E-DSP Wave [DF00] Låter för övrigt bra och utan problem och det ska väll gå att spela in med den drivern? Senaste drivisarna är nere för den delen om det har nån relevans. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Barden Postat 12 december 2004 Dela Postat 12 december 2004 Att kombinera flp filer fran olika versioner.. blir vissa korrupta,... kan inte beskriva varfor.. eller vad du kan gora for att bli av med det.. men jag kan saga att det ar inte ditt ljudkort det ar fel pa.. utan snarare filen som har pajjat .. tyvarr.... jag har haft kanske 10 project som satt mig kart som har gott miste totalt vid ett FL byte... obs. kan inte skriva svenska bokstaver... sitter utomlands Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Barden Postat 23 december 2004 Dela Postat 23 december 2004 Att kombinera flp filer fran olika versioner.. blir vissa korrupta,... kan inte beskriva varfor.. eller vad du kan gora for att bli av med det.. men jag kan saga att det ar inte ditt ljudkort det ar fel pa.. utan snarare filen som har pajjat .. tyvarr.... jag har haft kanske 10 project som satt mig kart som har gott miste totalt vid ett FL byte... obs. kan inte skriva svenska bokstaver... sitter utomlands Det är precis det som har hänt för mig nu igen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L.C Postat 23 december 2004 Trådstartare Dela Postat 23 december 2004 sorry kan inte hjälpa dig. Mitt problem satt i ljudkortet. Det verkade vara fel på det. I alla fall är jag nöjd med M-Audio 192 fast jag behöver nog en förstärkare, preamp eller nåt. Insignalen är så jävla låg. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.