Dingbats Postat 17 juni 2009 Dela Postat 17 juni 2009 Hur gör du när du slänger då? Shift+delete, "vill du ta bort?", "ja". Eller bara "rm filnamn" om jag är i terminalen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pazo Postat 17 juni 2009 Dela Postat 17 juni 2009 men du har ju inte sett gudfadern så! Klart jag har! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pazo Postat 17 juni 2009 Dela Postat 17 juni 2009 Shift+delete, "vill du ta bort?", "ja". Eller bara "rm filnamn" om jag är i terminalen. Men du kör ju linux å såntdär. eller ubuntu kanske. Här finns de inte lika lätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 17 juni 2009 Dela Postat 17 juni 2009 Vadårå? Vad har ud för kopplingar? Vill du ha alla detaljer? 😄 Högtalarna tar antingen RCA, tele eller XLR in. Ut från datorn är liten stereotele, och i den sitter från den gamla setupen en tele->2xRCA som går in i förstärkaren. Men på den sitter båda sladdarna ihop, så jag kan inte ta isär den och använda till båda nya högtalarna. Och så måste jag köpa en låda att justera volym med och sånt där, och den skickar bara ut XLR, och så blajblaha så måste jag hur som helst köpa massa sladdar och adaptrar och möblera om mitt skrivbord för de är så jävla stora högtalarna Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 17 juni 2009 Dela Postat 17 juni 2009 (redigerat) Men du kör ju linux å såntdär. eller ubuntu kanske. Här finns de inte lika lätt! Så går det när man kör OS X! Ha! Redigerat 17 juni 2009 av Dingbats Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Overkill Postat 17 juni 2009 Dela Postat 17 juni 2009 Klart jag har! nej, säger jag att du inte har så har du inte Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pazo Postat 17 juni 2009 Dela Postat 17 juni 2009 nej, säger jag att du inte har så har du inte LOOSER 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 17 juni 2009 Dela Postat 17 juni 2009 Vill du ha alla detaljer? 😄 Högtalarna tar antingen RCA, tele eller XLR in. Ut från datorn är liten stereotele, och i den sitter från den gamla setupen en tele->2xRCA som går in i förstärkaren. Men på den sitter båda sladdarna ihop, så jag kan inte ta isär den och använda till båda nya högtalarna. Och så måste jag köpa en låda att justera volym med och sånt där, och den skickar bara ut XLR, och så blajblaha så måste jag hur som helst köpa massa sladdar och adaptrar och möblera om mitt skrivbord för de är så jävla stora högtalarna 😛 Äre minitele på ljudkortet? Köp nytt ljudkort då istället 😄 ...jag har ett till salu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pazo Postat 17 juni 2009 Dela Postat 17 juni 2009 ja precis. Värt å ha så bra högtalare med dåligt ljudkort Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 17 juni 2009 Dela Postat 17 juni 2009 Japp Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 17 juni 2009 Dela Postat 17 juni 2009 Nu fick ja ett mejl Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
debatt Postat 17 juni 2009 Trådstartare Dela Postat 17 juni 2009 Nu står det 2-0 med 35 minuter kvar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
debatt Postat 17 juni 2009 Trådstartare Dela Postat 17 juni 2009 LightHead fyller 43 år idag, men jag har inte sett honom här på Forumet på ett år... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 17 juni 2009 Dela Postat 17 juni 2009 Är han så gammal? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pazo Postat 17 juni 2009 Dela Postat 17 juni 2009 KAMAL KUPE Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 17 juni 2009 Dela Postat 17 juni 2009 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 17 juni 2009 Dela Postat 17 juni 2009 Jak er snel hest Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
drloop (oregistrerad) Postat 17 juni 2009 Dela Postat 17 juni 2009 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 17 juni 2009 Dela Postat 17 juni 2009 Äre minitele på ljudkortet? Köp nytt ljudkort då istället Nämen alltså jag använder datorns inbyggda till att lyssna på musik genom och ett externt för 5 lax eller vad det gick på för att spela in och sånt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 17 juni 2009 Dela Postat 17 juni 2009 Nämen alltså jag använder datorns inbyggda till att lyssna på musik genom och ett externt för 5 lax eller vad det gick på för att spela in och sånt. Aha men då äre inga problem juh? *funderar* Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 17 juni 2009 Dela Postat 17 juni 2009 Eller äre passiva KRK? Japp nu vill ja verkligen veta allt.. 😄😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pazo Postat 17 juni 2009 Dela Postat 17 juni 2009 varför lyssnaru inte i det kortet också? är de liksom inte inkopplat jämt? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 17 juni 2009 Dela Postat 17 juni 2009 Ja jag skulle använda externa hela tiden istället och köppla in högtalarna där Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pazo Postat 17 juni 2009 Dela Postat 17 juni 2009 alltså NOOOB killis! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 17 juni 2009 Dela Postat 17 juni 2009 Härre gud lixzom 😕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pazo Postat 17 juni 2009 Dela Postat 17 juni 2009 Ja jag skulle använda externa hela tiden istället och köppla in högtalarna där 😕 jag menar då det! Mitt kort är alltid inkopplat i stereon. men inte alltid i datorn. kopplar bara in kortet när jag behöver/vill lyssna bra. Ska jag bara fullysna lite så kör man datorljud. eller vill man vara portabel ändå så har jag lurarna 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pico Postat 17 juni 2009 Dela Postat 17 juni 2009 alltsåNOOOB killis! Jag menar då det... skämmes! 😕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 17 juni 2009 Dela Postat 17 juni 2009 (redigerat) Eller äre passiva KRK? 😕 Japp nu vill ja verkligen veta allt.. 😆😛 varför lyssnaru inte i det kortet också? är de liksom inte inkopplat jämt? 😳 Ja jag skulle använda externa hela tiden istället och köppla in högtalarna där 🙂 😄 Alltså. KRKerna är aktiva. Jag lyssnar på musik i Ubuntu, och där funkar inte externa ljudkortet, så jag måste kunna använda både det interna och externa. Och då behöver jag en liten låda för 1300 spänn som kan växla mellan och justera volym och med högtalarutgång hörlursutgång och sånt. Och det är massa olika kablar som ska hit och dit som jag inte har! Redigerat 17 juni 2009 av Dingbats Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 17 juni 2009 Dela Postat 17 juni 2009 Aha jag Fatar 😕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 17 juni 2009 Dela Postat 17 juni 2009 ...fast en sak fattar jag inte 😕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts