Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2009 del 2


debatt

Recommended Posts

Annons
  • Svar 21k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • Micke H

    3117

  • Pazo

    3086

  • Overkill

    2023

  • Neosus

    1880

Postat mest i detta ämne

Vadårå? Vad har ud för kopplingar?

Vill du ha alla detaljer? 😄

Högtalarna tar antingen RCA, tele eller XLR in. Ut från datorn är liten stereotele, och i den sitter från den gamla setupen en tele->2xRCA som går in i förstärkaren. Men på den sitter båda sladdarna ihop, så jag kan inte ta isär den och använda till båda nya högtalarna. Och så måste jag köpa en låda att justera volym med och sånt där, och den skickar bara ut XLR, och så blajblaha så måste jag hur som helst köpa massa sladdar och adaptrar och möblera om mitt skrivbord för de är så jävla stora högtalarna :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill du ha alla detaljer? 😄

Högtalarna tar antingen RCA, tele eller XLR in. Ut från datorn är liten stereotele, och i den sitter från den gamla setupen en tele->2xRCA som går in i förstärkaren. Men på den sitter båda sladdarna ihop, så jag kan inte ta isär den och använda till båda nya högtalarna. Och så måste jag köpa en låda att justera volym med och sånt där, och den skickar bara ut XLR, och så blajblaha så måste jag hur som helst köpa massa sladdar och adaptrar och möblera om mitt skrivbord för de är så jävla stora högtalarna 😛

Äre minitele på ljudkortet? Köp nytt ljudkort då istället 😄

...jag har ett till salu :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Äre minitele på ljudkortet? Köp nytt ljudkort då istället :rolleyes:

Nämen alltså jag använder datorns inbyggda till att lyssna på musik genom och ett externt för 5 lax eller vad det gick på för att spela in och sånt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja jag skulle använda externa hela tiden istället och köppla in högtalarna där 😕

jag menar då det!

Mitt kort är alltid inkopplat i stereon. men inte alltid i datorn. kopplar bara in kortet när jag behöver/vill lyssna bra. Ska jag bara fullysna lite så kör man datorljud. eller vill man vara portabel ändå så har jag lurarna 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Eller äre passiva KRK? 😕

Japp nu vill ja verkligen veta allt.. 😆😛

varför lyssnaru inte i det kortet också? är de liksom inte inkopplat jämt? 😳
Ja jag skulle använda externa hela tiden istället och köppla in högtalarna där 🙂

😄

Alltså. KRKerna är aktiva. Jag lyssnar på musik i Ubuntu, och där funkar inte externa ljudkortet, så jag måste kunna använda både det interna och externa. Och då behöver jag en liten låda för 1300 spänn som kan växla mellan och justera volym och med högtalarutgång hörlursutgång och sånt. Och det är massa olika kablar som ska hit och dit som jag inte har!

Redigerat av Dingbats
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...