Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2009 del 2


debatt

Recommended Posts

Om man använder ett ftp-program, släpper en bild på mappen som heter "..", får ett meddelande om att det lyckats och sedan inte hittar bilden, har man då lagt bilden i en mapp som man egentligen inte har tillgång till?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 21k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • Micke H

    3117

  • Pazo

    3086

  • Overkill

    2023

  • Neosus

    1880

Postat mest i detta ämne

Om man använder ett ftp-program, släpper en bild på mappen som heter "..", får ett meddelande om att det lyckats och sedan inte hittar bilden, har man då lagt bilden i en mapp som man egentligen inte har tillgång till?

Har bilden ingen filändelse? Och varför döper du filen till det för? 😏 Du förtjänar nästan att inte hitta den. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

😛

Om du förklarar exakt vad du vill göra kan jag hjälpa dig. Men ska du vara så näsvis så får det vara. 😆

Det jag vill egentligen är väl att ha en fix storlek på innehållet i fönstret (typ 800x600 eller whatever) och sen ha det centrerat i browsern.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har bilden ingen filändelse? Och varför döper du filen till det för? 😆 Du förtjänar nästan att inte hitta den. 😛

Bildnamnet har jag inte ens nämnt, det var mappen som var "..", dvs mappen över den jag befinner mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bildnamnet har jag inte ens nämnt, det var mappen som var "..", dvs mappen över den jag befinner mig.

Aha. Nu provade jag att skapa en mapp med det namnet i mitt program och det gick inte. 😆 Det tolkar jag som att det är lika baaaaaad som att döpa en fil till det. Sorry, cant help you there.

Link to comment
Dela på andra sajter

Aha. Nu provade jag att skapa en mapp med det namnet i mitt program och det gick inte. 😆 Det tolkar jag som att det är lika baaaaaad som att döpa en fil till det. Sorry, cant help you there.

Men sopa, mappen FINNS ju inte, det är ju bara ett alias för mappen som är ett steg upp i hierarkin 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Men sopa, mappen FINNS ju inte, det är ju bara ett alias för mappen som är ett steg upp i hierarkin 😛

Du skapade alltså INTE en mapp med det namnet? 😆

Jag vet för övrigt att "..." brukar betyda ett steg upp i hierarkin.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du skapade alltså INTE en mapp med det namnet? 😆

Jag vet för övrigt att "..." brukar betyda ett steg upp i hierarkin.

korrektomundo, jag har inte skapat någon mapp. 😛

Jag bara drog bilden dit och släppte den, varefter bilden tankades upp dit utan problem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...