Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2009 del 2


debatt

Recommended Posts

Annons
  • Svar 21k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • Micke H

    3117

  • Pazo

    3086

  • Overkill

    2023

  • Neosus

    1880

Postat mest i detta ämne

Jag skulle göra rent spisluckorna - det är två olika med visst avstånd mellan varandra. Det gick inte. Hela dj**la luckan lossnade!!! Och en mängd skruvar, packningar och gullfibertätning som såg ut som ett tomteskägg följde med, liksom hela ramen, enormt starka fjädrar, olika bleck som jag sedan inte visste var de skulle sitta. Till slut fick jag ihop skiten utan att ha kunnat komma åt den ena av de två luckorna, så fortfarande ser det asskitigt ut. Dessutom är glödlampan sönder i ugnen och en specialspecial, så den går inte att byta. Beställning - om den nu finns kvar... spisen är ju "bara" 25 år.

När jag suttit med uppemot 80 delar spis på golvet, skruvat ihop allting, stängde luckan, så märkte jag att barnlåset inte funkade. Fick ta loss alltihop igen. Det märkligaste av allt var all denna gullfiber som var inne i spisluckans ram - vad ska det vara bra för??? Kruxigt när jag skulle stoppa i det och skruva i alla skruvar som höll skiten på plats, för det åkte ur och stack fram hela tiden. Kom att tänka på den där Idollåten som var i ropet ett tag: "Fittan sticker fram".

Detta tog 2.5 timme, utan att det blev rent.

Trött.

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle göra rent spisluckorna - det är två olika med visst avstånd mellan varandra. Det gick inte. Hela dj**la luckan lossnade!!! Och en mängd skruvar, packningar och gullfiber tätning som såg ut som ett tomteskägg följde med, likosm hela ramen, enormt starka fjädrar, olika bleck som jag sedan inte visste var de skulle sitta. Till slut fick jag ihop skiten utan att ha kunnat komma åt den ena av de två luckorna, så fortfarande ser det asskitigt ut. Dessutom är glödlampan sönder i ugnen ich en specialspecial, så den går inte att byta. Beställning - om den nu finns kvar... spisen är ju "bara" 25 år.

När jag suttit med uppemot 80 delar spis på golvet, skruvat ihop allting, stängde luckan, så märkte jag att barnlåset inte funkade. Fick ta loss alltihop igen. Det märkligaste av allt var all denna gullfiber som var inne i spisluckans ram - vad ska det vara bra för. Kruxigt när jag skulle stoppa i det och skruva i alla skruvar som höll skiten på plats, för det åkte ur och stack fram hela tiden. Kom att tänka på den där Idollåten som var i ropet ett tag: "Fittan sticker fram".

Detta tog 2.5 timme, utan att det blev rent.

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Med luckor till spisen menar jag glasskivorna som sitter framför ugnen. De har 1 cm mellanrum och det har runnit fett mellan dem, men det är inte möjligt att göra rent den ena alls. Den andra ska man nog inte heller kunna göra rent själv, vilket jag försökte. Det slutade ju med 80 delar spis på golvet! Det kan inte vara meningen...

Man KAN... ge sig på att göra rent dena andra luckan också, den längst ut, men då måste man demontera handtagen ramen och de sidostycken på spisen som den sitter fast i....

HEHE....

Link to comment
Dela på andra sajter

Med luckor till spisen menar jag glasskivorna som sitter framför ugnen. De har 1 cm mellanrum och det har runnit fett mellan dem, men det är inte möjligt att göra rent den ena alls. Den andra ska man nog inte heller kunna göra rent själv, vilket jag försökte. Det slutade ju med 80 delar spis på golvet! Det kan inte vara meningen...

Man KAN... ge sig på att göra rent dena andra luckan också, den längst ut, men då måste man demontera handtagen ramen och de sidostycken på spisen som den sitter fast i....

HEHE....

Låter fan inte alls kul 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...