Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2009 del 2


debatt

Recommended Posts

Annons
  • Svar 21k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • Micke H

    3117

  • Pazo

    3086

  • Overkill

    2023

  • Neosus

    1880

Postat mest i detta ämne

SadamJr.... du vet säkert, om ingen annan vet...

Vi ska ha en ventilationsbesiktning i kåken här, men hur ska jag kunna göra rent inne i ventilationsröret? Spm det är nu går det en pinne från en ratt som man vrider på, till ett lock som åker antingen nedåt och då känns det att det kommer luft från fläkten på taket (6våningshus och jag bor på andra våningen), eller om man vrider åt andra hållet så stängs den. Jag kan känna i kanten av locket som åker upp eller ned att det är en massa fett på det och jag misstänker att det finns fett i röret också.

Hur tar jag bort det locket? Är det meningen att man ska det?

Det är en metallring som har en packning som de har bytt och inuti denna metallring rör sig detta lock jag snackar om.

Känns väldigt omodernt.

Saken är att jag fick en reprimand förra gången om att jag skulle göra rent röret en hel meter upp.

Fast nu har jag en obrukbar vänsterarm pga nervinklämningar, en överansträngd högerarm, problem med en gammal skada i höger handled och ett diksbråck som gör sig påmint...

Alla andra i uppgången har köksfläktar där de tar loss något filter och gör rent. Smidigare.

🙂

//:debatt

Kan tyvärr inte hjälpa dej med detta. Däremot kan jag ge dej en del tips om det korrekta

beteendet om någon får för sej att ge en en "reprimand".

Link to comment
Dela på andra sajter

Fidden, varför kallas det ventilationsTRUMMA?

JOOOOO... de inspekterar renheten, framförallt renheten. Hehe.

Han som var här förra gången, för några år sedan (och domsamma denna gången) var helt sinnessjuk.

Han sa att "varje normal människa har hushållspapper hemma". Mitt var slut och det är väl egentligen inte min sak att stå för det.

Denna gången ska jag ställa bort stegen också som de bara lånade utan att fråga.

Sedan tyckte han det var för djävligt att ventilen i badrummet var målad och slog bort färgen utan att ta bort skiten som uppstod i badrummet.

Den var målad på begäran av fastighetsbolaget ska tilläggas, och utfört av en auktoriserad målerifirma!

Han sa t.o.m. "ta undan spisen så jag får se om du städat bakom den".

Idag la jag undan alla knivar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan tyvärr inte hjälpa dej med detta. Däremot kan jag ge dej en del tips om det korrekta

beteendet om någon får för sej att ge en en "reprimand".

Låt höra om dessa tips!

Gäller det mitt lämpliga beteende eller deras lämpliga beteende i frågan?

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
Vet inte. Känner inte henne.

Vem är det? Skådis va?

😉

mmmmm Jag ställde frågan nyss i "ujuj-tråden" om nån vet vem hon är. 🙂

Redigerat av Analogfreak
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...