Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2009 del 2


debatt

Recommended Posts

Annons
  • Svar 21k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • Micke H

    3117

  • Pazo

    3086

  • Overkill

    2023

  • Neosus

    1880

Postat mest i detta ämne

Kan inte komma på en enda anledning till å cykla 10 mil, 100 kilometer 100 000 meter,

fy fan. Gör du det ofta?

Nej, jag gör det inte ofta, men det beror mest på att jag inte har någon cykel eftersom den blev stulen. Innan dess cyklade jag dock från linköping till varberg. Det var naaajs =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)

Jag har en Skeppshult damcykel med en brun lädersadel med fjädrar så jag guppar när jag cyklar. 😄

Redigerat av Analogfreak
Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag skulle köpa en cykel hade det blivit en med släpkärra, pakethållare, stänkskydd och framförallt HÖGT styre. Det får gärna gå till halsen.

Men Fiddens val var fint. Det var det!

Släpkärra behöver jag inte, för jag har väskor. Pakethållare ska på, likaså stänkskydd. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Om vi nu ska prata om den sexuella aspekten med cykling, det var inte jag som började,

är det väl roligare för tjejer. För mej själv ser jag mest risker. Bl a därför jag föredrar

damcyklar.

Sant... Vissa cyklister (speciellt sånna som tävlar) blir väl till och med sterila?

Link to comment
Dela på andra sajter

SadamJr.... du vet säkert, om ingen annan vet...

Vi ska ha en ventilationsbesiktning i kåken här, men hur ska jag kunna göra rent inne i ventilationsröret? Spm det är nu går det en pinne från en ratt som man vrider på, till ett lock som åker antingen nedåt och då känns det att det kommer luft från fläkten på taket (6våningshus och jag bor på andra våningen), eller om man vrider åt andra hållet så stängs den. Jag kan känna i kanten av locket som åker upp eller ned att det är en massa fett på det och jag misstänker att det finns fett i röret också.

Hur tar jag bort det locket? Är det meningen att man ska det?

Det är en metallring som har en packning som de har bytt och inuti denna metallring rör sig detta lock jag snackar om.

Känns väldigt omodernt.

Saken är att jag fick en reprimand förra gången om att jag skulle göra rent röret en hel meter upp.

Fast nu har jag en obrukbar vänsterarm pga nervinklämningar, en överansträngd högerarm, problem med en gammal skada i höger handled och ett diksbråck som gör sig påmint...

Alla andra i uppgången har köksfläktar där de tar loss något filter och gör rent. Smidigare.

🙂

//:debatt

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan då informera om att det kommit en ny typ av sadel som omöjliggör obekvämt cyklande för testiklarna. Den är egentligen bara en ram där man lägger paketet i hålet. Skitbekvämt. Såg det i en sportnyhetsgratisreklamtidning.

Link to comment
Dela på andra sajter

SadamJr.... du vet säkert, om ingen annan vet...

Vi ska ha en ventilationsbesiktning i kåken här, men hur ska jag kunna göra rent inne i ventilationsröret? Spm det är nu går det en pinne från en ratt som man vrider på, till ett lock som åker antingen nedåt och då känns det att det kommer luft från fläkten på taket (6våningshus och jag bor på andra våningen), eller om man vrider åt andra hållet så stängs den. Jag kan känna i kanten av locket som åker upp eller ned att det är en massa fett på det och jag misstänker att det finns fett i röret också.

Hur tar jag bort det locket? Är det meningen att man ska det?

Det är en metallring som har en packning som de har bytt och inuti denna metallring rör sig detta lock jag snackar om.

Känns väldigt omodernt.

Alla andra i uppgången har köksfläktar där de tar loss något filter och gör rent. Smidigare.

🙂

//:debatt

Men det är väl för tusingen inte ventilationstrummans renhet de ska besikta? eller? Man behöver väl bara se till att det är undanplockat runt omkring så de har lite avlastningsytor?

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...