Dingbats Postat 18 september 2009 Postat 18 september 2009 Samt http://www.cnrtl.fr/etymologie/#?=%s&= förresten.
Overkill Postat 18 september 2009 Postat 18 september 2009 är det sant? 😆 har faktiskt undrat nån gång. nä jag har ingen aning 😄
Fidden Postat 18 september 2009 Postat 18 september 2009 care: O.E. caru, cearu "sorrow, anxiety, grief," also "serious mental attention," from P.Gmc. *karo, from PIE base *gar- "cry out, scream." Och som Killis sa: kär, fsv. köer - isl. kcvrr, da. ter, gammalt lån från ffra. cher (- nfra.), av lat. cärus (väl urbesl. med hor). - Jfr käresta, kärlek. Så nä. Det enda ord jag hittar på etymonline.com i engelskan som kommer från franska cher är cherish: c.1320, from O.Fr. chériss-, extended stem of chérir "to hold dear," from cher "dear," from L. carus Och caru och cärus kan inte vara släkt eller?
SadamJR Postat 18 september 2009 Postat 18 september 2009 Riktiga män har bokmärkt Svensk etymologisk ordbok och http://etymonline.com ! Japp, och hår på ryggen.
Pico Postat 18 september 2009 Postat 18 september 2009 Harvey Ball claimed that he designed the first Smiley in 1963 while working at State Mutual Life Assurance Company as a freelance artist.[1] However, the first smiley face recorded on film can be seen being drawn in Ingmar Bergman's film "Hamnstad", released in 1948. 😆
slejnard Postat 18 september 2009 Postat 18 september 2009 nä jag har ingen aning 😆 😄 nähä men det skulle kunna vart så..
Overkill Postat 18 september 2009 Postat 18 september 2009 nu ska vi dra strax! herrå och skriv inte för mycket 😆😄
slejnard Postat 18 september 2009 Postat 18 september 2009 nu ska vi dra strax! herrå och skriv inte för mycket 😄😐 hej då...blir väl bara kul läsning när ni kommer hem sen 😆
Dingbats Postat 18 september 2009 Postat 18 september 2009 Och caru och cärus kan inte vara släkt eller? Nä, för latinska /k/ kommer från PIE */k/ medan germanska /k/ kommer från PIE */g/.
Fidden Postat 18 september 2009 Postat 18 september 2009 Nä, för latinska /k/ kommer från PIE */k/ medan germanska /k/ kommer från PIE */g/. jaha... silly me. 😄 😆
Pico Postat 18 september 2009 Postat 18 september 2009 Och jag som föreslog att de skulle se Dirty Dancing tesammans ikväll... fick inget gehör. 😆
Fidden Postat 18 september 2009 Postat 18 september 2009 nu blev jag sugen på paj. är PIE släkt med paj?
Memphis Postat 18 september 2009 Postat 18 september 2009 Tjaaaa!! 😄 Sitter man här och tar igen massa sidor och så börjar det plötsligt stå MEMPHAN på flera ställen. Då vet man att man närmar sig slutet.... 😆
Analogfreak (oregistrerad) Postat 18 september 2009 Postat 18 september 2009 Jag lider med dig och Analogfreak. Jag har ingen inspiration till att bygga upp den innan jag flyttat härifrån... 😆
Dingbats Postat 18 september 2009 Postat 18 september 2009 YES jag har skills! Inte behöver man vänner och kärlek och sånt när man kan sin språkhistoria!
SadamJR Postat 18 september 2009 Postat 18 september 2009 Dels från när du uppfann ordet smilfinkar. I början tyckte jag att du startade en del vs trådar som var lite halvjobbiga. Vad är bäst/sämst osv. Efterhand så visar det sig att du ju är både rolig och seriös även utan såna här: 😄😉😑😄😆😐☺️😛🥰Har du reflekterat över varför de flesta smilfinkar är gula? Nån annan? All denna kärlek Jag antar att det är glädje jag känner. Är bara så ovan. Är det någon som känner till smilfinkarnas historia? Var kommer de små kreaturen ifrån?
SadamJR Postat 18 september 2009 Postat 18 september 2009 Och jag som föreslog att de skulle se Dirty Dancing tesammans ikväll... fick inget gehör. 😆 Är den fimen bra? Känner en ganska stor beundran för Swayze.
Fidden Postat 18 september 2009 Postat 18 september 2009 jag gillar den där surffilmen... vad heter den, är det point break eller point black? blandar alltid ihop dem.
SadamJR Postat 18 september 2009 Postat 18 september 2009 Tjaaaa!! 😄 Sitter man här och tar igen massa sidor och så börjar det plötsligt stå MEMPHAN på flera ställen. Då vet man att man närmar sig slutet.... 😆 Hur tänker du nu?
SadamJR Postat 18 september 2009 Postat 18 september 2009 YES jag har skills! Inte behöver man vänner och kärlek och sånt när man kan sin språkhistoria! Men vem ska du använda dina språkkunskaper på?
Fidden Postat 18 september 2009 Postat 18 september 2009 (redigerat) Hur tänker du nu? Får jag gissa? Eftersom han läser, dyker hans namn upp längst ner i listan över vilka som är inne i tråden. Då märker folk det och skriver "MEMPHIS" för att de saknat honom. Låter det som en trolig förklaring? edit: memphan var det visst 😛 Redigerat 18 september 2009 av Fidden
Fidden Postat 18 september 2009 Postat 18 september 2009 Nu ska jag fira fredag framför tv'n istället tror jag... blev lite dött när pazoverkill försvann
Recommended Posts