Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2009 del 2


debatt

Recommended Posts

Annons
  • Svar 21k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • Micke H

    3117

  • Pazo

    3086

  • Overkill

    2023

  • Neosus

    1880

Postat mest i detta ämne

care:

O.E. caru, cearu "sorrow, anxiety, grief," also "serious mental attention," from P.Gmc. *karo, from PIE base *gar- "cry out, scream."

Och som Killis sa:

kär, fsv. köer - isl. kcvrr, da. ter,

gammalt lån från ffra. cher (- nfra.),

av lat. cärus (väl urbesl. med hor). -

Jfr käresta, kärlek.

Så nä.

Det enda ord jag hittar på etymonline.com i engelskan som kommer från franska cher är cherish:

c.1320, from O.Fr. chériss-, extended stem of chérir "to hold dear," from cher "dear," from L. carus

Och caru och cärus kan inte vara släkt eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Harvey Ball claimed that he designed the first Smiley in 1963 while working at State Mutual Life Assurance Company as a freelance artist.[1] However, the first smiley face recorded on film can be seen being drawn in Ingmar Bergman's film "Hamnstad", released in 1948.

😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
Jag lider med dig och Analogfreak.

Jag har ingen inspiration till att bygga upp den innan jag flyttat härifrån... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Dels från när du uppfann ordet smilfinkar. I början tyckte jag att du startade en del vs trådar som var lite halvjobbiga. Vad är bäst/sämst osv. Efterhand så visar det sig att du ju är både rolig och seriös även utan såna här: 😄😉😑😄😆😐☺️😛🥰

Har du reflekterat över varför de flesta smilfinkar är gula? Nån annan?

All denna kärlek Jag antar att det är glädje jag känner. Är bara så ovan. Är det någon som

känner till smilfinkarnas historia? Var kommer de små kreaturen ifrån?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur tänker du nu?

Får jag gissa?

Eftersom han läser, dyker hans namn upp längst ner i listan över vilka som är inne i tråden. Då märker folk det och skriver "MEMPHIS" för att de saknat honom. Låter det som en trolig förklaring?

edit: memphan var det visst 😛

Redigerat av Fidden
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...