slejnard Postat 18 september 2009 Postat 18 september 2009 jag sebbe, emu är ju här i uppsala... finns månge fler forumiter i stockholm som gärna ställer på irl så deså! 😮 Hmm uppsala...ca 80 mil från älvsbyn. Jaja i sinom tid kanske månne manne. Ska nog till göteborg i december...kanske stöter på nån forumist där 😮 Märker att när jag skriver nykter så funderas det lite mer....tex att nu kommer ni säkert göra nån rolig oneliner över att jag skriver "stöter på"...jaja får väl se 🙁
SadamJR Postat 18 september 2009 Postat 18 september 2009 En gång i en trappuppgång när mej bodde det någon som hette Wille Bögh. Tror han var från Turkiet.
Overkill Postat 18 september 2009 Postat 18 september 2009 Dingbats, vet du om orden kär och care är släkt? kär, fsv. köer - isl. kcvrr, da. ter, gammalt lån från ffra. cher (- nfra.), av lat. cärus (väl urbesl. med hor). - Jfr käresta, kärlek.
Fidden Postat 18 september 2009 Postat 18 september 2009 Men eeeeehhh.... 2.8or är ju fan helt ok! det funkar för mig iaf, lite otippat att det funkar för dig som är aktiv student 😆
Overkill Postat 18 september 2009 Postat 18 september 2009 kär, fsv. köer - isl. kcvrr, da. ter,gammalt lån från ffra. cher (- nfra.), av lat. cärus (väl urbesl. med hor). - Jfr käresta, kärlek. O.E. caru, cearu "sorrow, anxiety, grief," also "serious mental attention," from P.Gmc. *karo, from PIE base *gar- "cry out, scream." Sense of "charge, oversight, protection" is c.1400. The verb is O.E. carian, cearian "to feel concern or interest," from P.Gmc. *karojanan. ursprungen tycks istället vara cärus samt karo.
Pazo Postat 18 september 2009 Postat 18 september 2009 det funkar för mig iaf, lite otippat att det funkar för dig som är aktiv student 😆 Det är inte direkt så att jag menar för fyllan utan mer för att släcka öltörsten 😄
SadamJR Postat 18 september 2009 Postat 18 september 2009 Ibland stöter jag på min syster. Hoppas att du menar att du stöter på henne, liksom i nåt hörn eller nåt.
Overkill Postat 18 september 2009 Postat 18 september 2009 O.E. caru, cearu "sorrow, anxiety, grief," also "serious mental attention," from P.Gmc. *karo, from PIE base *gar- "cry out, scream." Sense of "charge, oversight, protection" is c.1400. The verb is O.E. carian, cearian "to feel concern or interest," from P.Gmc. *karojanan. ursprungen tycks istället vara cärus samt karo. å andra sidan: care †grief; burdened state of mind; serious attention OE.; charge, oversight XIV; object of concern XVI. OE. caru = OS., OHG., Goth. kara, ON. kǫr (gen. karar) :- Gmc. *karō. caru känns ju som det kan vara släkt med cärus
Pazo Postat 18 september 2009 Postat 18 september 2009 NU börjar mitt batteri och ölen att ta slut så snart dags att gå alltså!
Linus Postat 18 september 2009 Postat 18 september 2009 Det var den lilla lunchlådan som blev sent äten. Nu är det dags att bli mätt. :A
Pazo Postat 18 september 2009 Postat 18 september 2009 Det var den lilla lunchlådan som blev sent äten. Nu är det dags att bli mätt. :A :A uts uts
slejnard Postat 18 september 2009 Postat 18 september 2009 Och varför gillar du mej? Skriv gärna långt, länge och utförligt. Tror själv att detär för att jag bojkottar smilfinkar. Dels från när du uppfann ordet smilfinkar. I början tyckte jag att du startade en del vs trådar som var lite halvjobbiga. Vad är bäst/sämst osv. Efterhand så visar det sig att du ju är både rolig och seriös även utan såna här: 😄😉😑😄😆😐☺️😛🥰 Har du reflekterat över varför de flesta smilfinkar är gula? Nån annan?
Fidden Postat 18 september 2009 Postat 18 september 2009 O.E. caru, cearu "sorrow, anxiety, grief," also "serious mental attention," from P.Gmc. *karo, from PIE base *gar- "cry out, scream." Sense of "charge, oversight, protection" is c.1400. The verb is O.E. carian, cearian "to feel concern or interest," from P.Gmc. *karojanan. ursprungen tycks istället vara cärus samt karo. Ok, tack dingbats 😆
Dingbats Postat 18 september 2009 Postat 18 september 2009 care: O.E. caru, cearu "sorrow, anxiety, grief," also "serious mental attention," from P.Gmc. *karo, from PIE base *gar- "cry out, scream." Och som Killis sa: kär, fsv. köer - isl. kcvrr, da. ter, gammalt lån från ffra. cher (- nfra.), av lat. cärus (väl urbesl. med hor). - Jfr käresta, kärlek. Så nä. Det enda ord jag hittar på etymonline.com i engelskan som kommer från franska cher är cherish: c.1320, from O.Fr. chériss-, extended stem of chérir "to hold dear," from cher "dear," from L. carus
SadamJR Postat 18 september 2009 Postat 18 september 2009 Men eeeeehhh.... 2.8or är ju fan helt ok! 2,8:or smakar bra. Är dessutom billigaste fyllan, men man måste dricka snabbt, och man blir ju rätt pinknödig.
Dingbats Postat 18 september 2009 Postat 18 september 2009 MEH Killis har samma etymologiletarskills som jag fast snabbare tydligen.
Overkill Postat 18 september 2009 Postat 18 september 2009 Dels från när du uppfann ordet smilfinkar. I början tyckte jag att du startade en del vs trådar som var lite halvjobbiga. Vad är bäst/sämst osv. Efterhand så visar det sig att du ju är både rolig och seriös även utan såna här: 😄😉😑😄😆😐☺️😛🥰Har du reflekterat över varför de flesta smilfinkar är gula? Nån annan? på grund av the simpsons
slejnard Postat 18 september 2009 Postat 18 september 2009 på grund av the simpsons är det sant? 😆 har faktiskt undrat nån gång.
Pazo Postat 18 september 2009 Postat 18 september 2009 MEH Killis har samma etymologiletarskills som jag fast snabbare tydligen. :hug: 😆
SadamJR Postat 18 september 2009 Postat 18 september 2009 Det var den lilla lunchlådan som blev sent äten. Nu är det dags att bli mätt. :A Du har nån bild där under ditt yttrande, men jag ser bara ett kryss hela tiden.
Dingbats Postat 18 september 2009 Postat 18 september 2009 googla! Riktiga män har bokmärkt Svensk etymologisk ordbok och http://etymonline.com !
Recommended Posts