Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2009 del 2


debatt

Recommended Posts

Annons
  • Svar 21k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • Micke H

    3117

  • Pazo

    3086

  • Overkill

    2023

  • Neosus

    1880

Postat mest i detta ämne

drloop (oregistrerad)

Nu surfar jag förstrött i längstah och ansiktsbok. Har jag inget liv?

Redigerat av drloop
Link to comment
Dela på andra sajter

Var kanske inte så viktigt trots allt. 😛

Jo, jag var bara på toa!

Jag har de här inställningarna i Firefox:

1ibrc0.png

Och om jag ändrar så ser det mesta på alla sidor cp ut. Men http://www.entertainmentforthebraindead.com visas med serif-teckensnitt, det är den enda sidan jag vet som gör det. Och när jag försöker koda min egen sida och sätter "font-family: serif" i CSS:en så blir det sans-serif. Varför?? 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
Jo, jag var bara på toa!

Jag har de här inställningarna i Firefox:

1ibrc0.png

Och om jag ändrar så ser det mesta på alla sidor cp ut. Men http://www.entertainmentforthebraindead.com visas med serif-teckensnitt, det är den enda sidan jag vet som gör det. Och när jag försöker koda min egen sida och sätter "font-family: serif" i CSS:en så blir det sans-serif. Varför?? 😛

Jag har Nasa Night Launch som firefox-tema 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

font-family: serif border funka. Du måste göra något annat fel. Dessutom tror jag nog det finns flera sidor med serif-typsnitt. 😛 Times New Roman och Georgia exempelvis är web-safe fonts och dom är serif.

Redigerat av Micke H
Link to comment
Dela på andra sajter

font-family: serif border funka. Du måste göra något annat fel. Dessutom tror jag nog det finns flera sidor med serif-typsnitt. 😛 Times New Roman och Georgia exempelvis är web-safe fonts och dom är serif.

Nej, alltså jag menar att sidan jag gav som exempel är den enda sidan jag vet som jag har sett visas med serif med de här inställningarna. Kan du ge några andra exempel på sidor med serif?

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...