Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2009 del 2


debatt

Recommended Posts

Det har väl inte så mycket med grammatik som stavning att göra. Skulle det finnas några regler är det i så fall regler man medvetet tänkt ut, inte några undermedvetna grammatiska regler.

Är ganska säker på att det står beskrivet i grammatikböckerna varför man ska skriva på det här

sättet. Tanken att grammatiska regler skulle vara undermedvetna får du gärna utveckla.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 21k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • Micke H

    3117

  • Pazo

    3086

  • Overkill

    2023

  • Neosus

    1880

Postat mest i detta ämne

Är ganska säker på att det står beskrivet i grammatikböckerna varför man ska skriva på det här

sättet. Tanken att grammatiska regler skulle vara undermedvetna får du gärna utveckla.

Undermedvetna var ett slarvigt valt ord. Men stavningsregler är ju nånting man har satt sig ner och bestämt. Grammatiska regler är nånting som har växt fram utan att nån har bestämt att "såhär ska det vara", de har bara kommit fram av sig själva.

Link to comment
Dela på andra sajter

dean r koontz å stephen king slukade jag som ung....arthur c clarke...douglas adams....senaste jag fastnade i var dan brown-da vincikoden

Om du gillar science fiction och har missat Isaac Asimovs böcker om stiftelsen kan dom vara ett

tips. Svåra att lägga ifrån sej när man kommer igång.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du gillar science fiction och har missat Isaac Asimovs böcker om stiftelsen kan dom vara ett

tips. Svåra att lägga ifrån sej när man kommer igång.

Ja de har jag skummat lite i förr. Har hela trilogin i ett verk (gallrad från bibblan) så det ska jag ta itu med 🙂 men då får jag ju mindre tid med er 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Undermedvetna var ett slarvigt valt ord. Men stavningsregler är ju nånting man har satt sig ner och bestämt. Grammatiska regler är nånting som har växt fram utan att nån har bestämt att "såhär ska det vara", de har bara kommit fram av sig själva.

Huvudsaken är att vi har löst problemet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska du fly fältet? Fick du ingen jobbcoach?

nä, jag frågade hon som höll i mötet om jag skulle göra nåt själv för att få en handläggare, men det skulle jag inte... de skulle höra av sig via post. Typ "kontakta absolut inte oss, vi kontaktar dig!"

Link to comment
Dela på andra sajter

nä, jag frågade hon som höll i mötet om jag skulle göra nåt själv för att få en handläggare, men det skulle jag inte... de skulle höra av sig via post. Typ "kontakta absolut inte oss, vi kontaktar dig!"

Hur klarar du försörjningen då? Du har ju varit ute och spenderat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Undra om man ska gå och bajsa lite

Alltså det är ju helt okej att labba, men det är ju sjukt trist att behöva skriva en labbrapport, dessutom tillsammans med nån annan så det blir en massa strul och så blir det aldrig gjort förns dan innan den ska in och då blir det halvtaskigt ändå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså det är ju helt okej att labba, men det är ju sjukt trist att behöva skriva en labbrapport, dessutom tillsammans med nån annan så det blir en massa strul och så blir det aldrig gjort förns dan innan den ska in och då blir det halvtaskigt ändå.

Intressant koppling där.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...