Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat
Det har väl inte så mycket med grammatik som stavning att göra. Skulle det finnas några regler är det i så fall regler man medvetet tänkt ut, inte några undermedvetna grammatiska regler.

Är ganska säker på att det står beskrivet i grammatikböckerna varför man ska skriva på det här

sättet. Tanken att grammatiska regler skulle vara undermedvetna får du gärna utveckla.

Annons
  • Svar 21k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

• Micke H

3117

• Pazo

3086

• Overkill

2023

• Neosus

1880

Postat mest i detta ämne

Postat
Är ganska säker på att det står beskrivet i grammatikböckerna varför man ska skriva på det här

sättet. Tanken att grammatiska regler skulle vara undermedvetna får du gärna utveckla.

Undermedvetna var ett slarvigt valt ord. Men stavningsregler är ju nånting man har satt sig ner och bestämt. Grammatiska regler är nånting som har växt fram utan att nån har bestämt att "såhär ska det vara", de har bara kommit fram av sig själva.

Postat
dean r koontz å stephen king slukade jag som ung....arthur c clarke...douglas adams....senaste jag fastnade i var dan brown-da vincikoden

Om du gillar science fiction och har missat Isaac Asimovs böcker om stiftelsen kan dom vara ett

tips. Svåra att lägga ifrån sej när man kommer igång.

Postat

Idag har jag...

... gått på ett meningslöst af-möte.

... varit hos polisen och skaffat nytt pass

... handlat jacka, tishört, tajts(!) och underställ att springa i

... inget mer.

Postat
Idag har jag...

... inte svarat på pazos sms

... inget mer.

Du glömde en punkt 😄

Postat
Om du gillar science fiction och har missat Isaac Asimovs böcker om stiftelsen kan dom vara ett

tips. Svåra att lägga ifrån sej när man kommer igång.

Ja de har jag skummat lite i förr. Har hela trilogin i ett verk (gallrad från bibblan) så det ska jag ta itu med 🙂 men då får jag ju mindre tid med er 😄

Postat
Undermedvetna var ett slarvigt valt ord. Men stavningsregler är ju nånting man har satt sig ner och bestämt. Grammatiska regler är nånting som har växt fram utan att nån har bestämt att "såhär ska det vara", de har bara kommit fram av sig själva.

Huvudsaken är att vi har löst problemet.

Postat
Idag har jag...

... inget mer.

Ska du fly fältet? Fick du ingen jobbcoach?

Analogfreak (oregistrerad)
Postat

Vad har ni gjort idag?

Postat
Ska du fly fältet? Fick du ingen jobbcoach?

nä, jag frågade hon som höll i mötet om jag skulle göra nåt själv för att få en handläggare, men det skulle jag inte... de skulle höra av sig via post. Typ "kontakta absolut inte oss, vi kontaktar dig!"

Postat

Blev du nå klokare av af-mötet?

Postat
nä, jag frågade hon som höll i mötet om jag skulle göra nåt själv för att få en handläggare, men det skulle jag inte... de skulle höra av sig via post. Typ "kontakta absolut inte oss, vi kontaktar dig!"

Hur klarar du försörjningen då? Du har ju varit ute och spenderat.

Postat
Blev du nå klokare av af-mötet?

Nä, bara old news. Det enda jag fick ut av det var ett nödvändigt närvarokryss.

Postat
Hur klarar du försörjningen då? Du har ju varit ute och spenderat.

"Aktivitetsstöd", så det är skattefinansierat 😄

Postat

Vet inte om jag förstått detta med jobbcoacher rätt. Arbetslösa som anställs för

att lära arbetslösa hur man skaffar jobb. Som vad? Jobbcoacher?

Postat

Undra om man ska gå och bajsa lite

Postat
Är det bra betalt?

Tror inte det... tveksamt om dom anställer en omotiverad 30-åring med en naturvetenskaplig examen...

Postat
Undra om man ska gå och bajsa lite

Alltså det är ju helt okej att labba, men det är ju sjukt trist att behöva skriva en labbrapport, dessutom tillsammans med nån annan så det blir en massa strul och så blir det aldrig gjort förns dan innan den ska in och då blir det halvtaskigt ändå.

Postat
Alltså det är ju helt okej att labba, men det är ju sjukt trist att behöva skriva en labbrapport, dessutom tillsammans med nån annan så det blir en massa strul och så blir det aldrig gjort förns dan innan den ska in och då blir det halvtaskigt ändå.

Intressant koppling där.

Postat
Intressant koppling där.

Alltså, precis som det är helt okej att bajsa, men asjobbigt att behöva skriva en rapport, dessutom tillsammans med nån annan, och det är ju ganska privat!

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.