SadamJR Postat 16 september 2009 Postat 16 september 2009 Det har väl inte så mycket med grammatik som stavning att göra. Skulle det finnas några regler är det i så fall regler man medvetet tänkt ut, inte några undermedvetna grammatiska regler. Är ganska säker på att det står beskrivet i grammatikböckerna varför man ska skriva på det här sättet. Tanken att grammatiska regler skulle vara undermedvetna får du gärna utveckla.
Dingbats Postat 16 september 2009 Postat 16 september 2009 Är ganska säker på att det står beskrivet i grammatikböckerna varför man ska skriva på det härsättet. Tanken att grammatiska regler skulle vara undermedvetna får du gärna utveckla. Undermedvetna var ett slarvigt valt ord. Men stavningsregler är ju nånting man har satt sig ner och bestämt. Grammatiska regler är nånting som har växt fram utan att nån har bestämt att "såhär ska det vara", de har bara kommit fram av sig själva.
SadamJR Postat 16 september 2009 Postat 16 september 2009 dean r koontz å stephen king slukade jag som ung....arthur c clarke...douglas adams....senaste jag fastnade i var dan brown-da vincikoden Om du gillar science fiction och har missat Isaac Asimovs böcker om stiftelsen kan dom vara ett tips. Svåra att lägga ifrån sej när man kommer igång.
Fidden Postat 16 september 2009 Postat 16 september 2009 Idag har jag... ... gått på ett meningslöst af-möte. ... varit hos polisen och skaffat nytt pass ... handlat jacka, tishört, tajts(!) och underställ att springa i ... inget mer.
Pazo Postat 16 september 2009 Postat 16 september 2009 Idag har jag...... gått på ett meningslöst af-möte. ... varit hos polisen och skaffat nytt pass ... handlat jacka, tishört, tajts(!) och underställ att springa i ... inte svarat på pazos sms ... inget mer. Du glömde en punkt 😄
slejnard Postat 16 september 2009 Postat 16 september 2009 Om du gillar science fiction och har missat Isaac Asimovs böcker om stiftelsen kan dom vara etttips. Svåra att lägga ifrån sej när man kommer igång. Ja de har jag skummat lite i förr. Har hela trilogin i ett verk (gallrad från bibblan) så det ska jag ta itu med 🙂 men då får jag ju mindre tid med er 😄
SadamJR Postat 16 september 2009 Postat 16 september 2009 Undermedvetna var ett slarvigt valt ord. Men stavningsregler är ju nånting man har satt sig ner och bestämt. Grammatiska regler är nånting som har växt fram utan att nån har bestämt att "såhär ska det vara", de har bara kommit fram av sig själva. Huvudsaken är att vi har löst problemet.
SadamJR Postat 16 september 2009 Postat 16 september 2009 Idag har jag...... gått på ett meningslöst af-möte. ... varit hos polisen och skaffat nytt pass ... handlat jacka, tishört, tajts(!) och underställ att springa i ... inget mer. Ska du fly fältet? Fick du ingen jobbcoach?
Pico Postat 16 september 2009 Postat 16 september 2009 Ska du fly fältet? Fick du ingen jobbcoach? Kanske var precis det han fick... 😄
Fidden Postat 16 september 2009 Postat 16 september 2009 Du glömde en punkt 😄 OMG, HAR JAG FÅTT SMS????!! 😮
Fidden Postat 16 september 2009 Postat 16 september 2009 Ska du fly fältet? Fick du ingen jobbcoach? nä, jag frågade hon som höll i mötet om jag skulle göra nåt själv för att få en handläggare, men det skulle jag inte... de skulle höra av sig via post. Typ "kontakta absolut inte oss, vi kontaktar dig!"
Fidden Postat 16 september 2009 Postat 16 september 2009 Vad har ni gjort idag? jag sa ju det nyss, du får ju hänga med lite... 😄 😮
Analogfreak (oregistrerad) Postat 16 september 2009 Postat 16 september 2009 Blev du nå klokare av af-mötet?
SadamJR Postat 16 september 2009 Postat 16 september 2009 nä, jag frågade hon som höll i mötet om jag skulle göra nåt själv för att få en handläggare, men det skulle jag inte... de skulle höra av sig via post. Typ "kontakta absolut inte oss, vi kontaktar dig!" Hur klarar du försörjningen då? Du har ju varit ute och spenderat.
Fidden Postat 16 september 2009 Postat 16 september 2009 Blev du nå klokare av af-mötet? Nä, bara old news. Det enda jag fick ut av det var ett nödvändigt närvarokryss.
Fidden Postat 16 september 2009 Postat 16 september 2009 Hur klarar du försörjningen då? Du har ju varit ute och spenderat. "Aktivitetsstöd", så det är skattefinansierat 😄
SadamJR Postat 16 september 2009 Postat 16 september 2009 Vet inte om jag förstått detta med jobbcoacher rätt. Arbetslösa som anställs för att lära arbetslösa hur man skaffar jobb. Som vad? Jobbcoacher?
SadamJR Postat 16 september 2009 Postat 16 september 2009 "Aktivitetsstöd", så det är skattefinansierat 😄 Finns det några andra idéer om vad du kan jobba som, förutom molekylärbiolog.
Fidden Postat 16 september 2009 Postat 16 september 2009 Finns det några andra idéer om vad du kan jobba som, förutom molekylärbiolog. Du menar typ mackedonken?
SadamJR Postat 16 september 2009 Postat 16 september 2009 Du menar typ mackedonken? Är det bra betalt?
Analogfreak (oregistrerad) Postat 16 september 2009 Postat 16 september 2009 Undra om man ska gå och bajsa lite
Fidden Postat 16 september 2009 Postat 16 september 2009 Är det bra betalt? Tror inte det... tveksamt om dom anställer en omotiverad 30-åring med en naturvetenskaplig examen...
Dingbats Postat 16 september 2009 Postat 16 september 2009 Undra om man ska gå och bajsa lite Alltså det är ju helt okej att labba, men det är ju sjukt trist att behöva skriva en labbrapport, dessutom tillsammans med nån annan så det blir en massa strul och så blir det aldrig gjort förns dan innan den ska in och då blir det halvtaskigt ändå.
SadamJR Postat 16 september 2009 Postat 16 september 2009 Undra om man ska gå och bajsa lite Det kan ju va en bra idé med tanke på att du va skitnödig 18.35.
SadamJR Postat 16 september 2009 Postat 16 september 2009 Alltså det är ju helt okej att labba, men det är ju sjukt trist att behöva skriva en labbrapport, dessutom tillsammans med nån annan så det blir en massa strul och så blir det aldrig gjort förns dan innan den ska in och då blir det halvtaskigt ändå. Intressant koppling där.
SadamJR Postat 16 september 2009 Postat 16 september 2009 Tror inte det... tveksamt om dom anställer en omotiverad 30-åring med en naturvetenskaplig examen... Vad skulle du vilja göra?
Dingbats Postat 16 september 2009 Postat 16 september 2009 Intressant koppling där. Alltså, precis som det är helt okej att bajsa, men asjobbigt att behöva skriva en rapport, dessutom tillsammans med nån annan, och det är ju ganska privat!
Recommended Posts