Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat
Om jag nu däremot vet att jag inte är någon vidare social människa, då är det plötsligt enklare att kommunicera eftersom jag inte har några prestationskrav på mig själv.

Jag vill inte heller vara så himla social, jag får hjärtklappning av att vara utåt hela tiden. Men det finns ju en massa introverta människor som fortfarande klarar av att agera normalt runt folk och inte behöver tänka efter varje sekund. Det verkar skönt.

Annons
  • Svar 21k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

• Micke H

3117

• Pazo

3086

• Overkill

2023

• Neosus

1880

Postat mest i detta ämne

Postat
Jag vill inte heller vara så himla social, jag får hjärtklappning av att vara utåt hela tiden. Men det finns ju en massa introverta människor som fortfarande klarar av att agera normalt runt folk och inte behöver tänka efter varje sekund. Det verkar skönt.

Det är sånt som man kan lära sig, speciellt om man flyttar till nåt studentområde eller så.

Postat
Det är sånt som man kan lära sig, speciellt om man flyttar till nåt studentområde eller så.

Och då måste man ta studielån och ge upp den mesta av sin musikutrustning och dessutom helst veta vad man egentligen vill plugga och bli. Typiskt.

Postat
Och då måste man ta studielån och ge upp den mesta av sin musikutrustning och dessutom helst veta vad man egentligen vill plugga och bli. Typiskt.

Man måste ta studielån, men det andra låter ju helt överflödigt :rolleyes:

Postat
Oroa dig inte Fidden. Du blir oxå gammal och vis en dag.

Hur många måste kalla mig för gammal och vis innan jag är gammal och vis? eller är definitionen att vara gammal och vis att man inte måste fråga när man är gammal och vis?

Analogfreak (oregistrerad)
Postat

Det jag inte förstår idag förstår jag kanske först då jag är äldre och då är jag för gammal...

Postat
Det jag inte förstår idag förstår jag kanske först då jag är äldre och då är jag för gammal...

Eller som en gammal och vis herre som kallades Cello uttryckte det:

"Erfarenhet och visdom är den kam och hårborste som livet överräcker åt en när man blivit flintskallig"

Postat
När är man för gammal, menar du?

Den dagen jag förstår mig på livets tingel tangel

Postat
Eller som en gammal och vis herre som kallades Cello uttryckte det:

"Erfarenhet och visdom är den kam och hårborste som livet överräcker åt en när man blivit flintskallig"

Olle Carle var briljant. Flint var han oxå. Men kan ju hoppas på att få behålla håret.

Min kallufs är det inget fel på. Mycket metaforer nu.

Postat
Ja e flintis.. :rolleyes:

Då kan du få ditt huvud att blänka i motljus om du vaxar det...

Postat
Den dagen jag förstår mig på livets tingel tangel

Menar du att när man börjar fatta vad det handlar om, om det är möjligt, är man

för gammal? Det låter smått deprimerande.

Postat
Menar du att när man börjar fatta vad det handlar om, om det är möjligt, är man

för gammal? Det låter smått deprimerande.

Ja nåt sånt

Postat

alltså min gissning är att människorna i längsta har hamnat här för att vi är introverta, så egentligen är de flesta här ganska lika. förutom pazo då som är ESFP istället för INTJ och sjukt social. :rolleyes: jag är egentligen likadan, men nu när jag flyttat har det blivit helt sjukt annorlunda. är ju fortfarande egentligen inte särskilt social men här är det på en annan nivå och på ett annat sätt än hemma. skönt är det iaf

Postat

Vad betyder introvert? Är det samma sak som konkav eller motsats till konvex?

Postat
alltså min gissning är att människorna i längsta har hamnat här för att vi är introverta, så egentligen är de flesta här ganska lika. förutom pazo då som är ESFP istället för INTJ och sjukt social. :rolleyes: jag är egentligen likadan, men nu när jag flyttat har det blivit helt sjukt annorlunda. är ju fortfarande egentligen inte särskilt social men här är det på en annan nivå och på ett annat sätt än hemma. skönt är det iaf

Jag vill också flytta... jag ska...

Postat

Frågan var meningen att lyfta upp stämningen ett snäpp... ju....

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.