Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2009 del 2


debatt

Recommended Posts

Om chefen är jordnära, menar du?!

Annars går det ju stick i stäv med vad du skrev förut.

Folk på jobbet har fått sparken för mindre må du tro.

Man kanske sitter löst?

Det leder in till en annan fråga: FÅR man sparka vemsomhelst på ett jobb, utan vidare?

Eller finns där en lag som i så fall säger stopp och belägg. Rättigheter?

Näe.. Har inte riktigt koll på det där men nä inte får man sparka folk hur som helst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 21k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • Micke H

    3117

  • Pazo

    3086

  • Overkill

    2023

  • Neosus

    1880

Postat mest i detta ämne

drloop (oregistrerad)

Spännande läsning:

Fotboll

Växt

Dingbats

Någon får sparken för att ha "knullat"

Knulla

Summerar väl gårdagen ganska väl tycker jag.

Och till Dingbats så kan jag säga att jag känner igen mig. Speciellt om det var en tjej som tilltalade mig så blev jag nästan otrevlig. Kallprat låg inte riktigt för mig om man säger så.

Numera är jag väl på gränsen till för trevlig.

Link to comment
Dela på andra sajter

hej jag hade sex till death cab igår och hånglade till young folks och en modest mouse-låt det var skönare än sist nu förstår jag what the fuzz is about

om 35 minuter är det förseminarie och jag har inte läst färdigt

dingis du är grym, glöm inte det. nu kör vi irl så kan jag säga det irl med

Link to comment
Dela på andra sajter

Dingis, du är varken annorlunda, konstig eller unik. Det finns fler människor som du än du anar. I många lägen ser jag FORTFARANDE på mig själv på samma sätt som du tycks se på dig själv. Tricket i att bli bekväm med andra människor är att bli bekväm med sig själv och vem du är. Jag upprepar det jag sa igår: ÖVNING! Jag övar varje dag. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)

Ett bra sätt att öva det på är att vira in sig själv i Glad-pack och lägga sig på balkongen och känna efter om man trivs med sig själv.

Link to comment
Dela på andra sajter

synd att jag inte är dingbats när jag måste formulera mig utan tangentbord bara.

Sådär är det för mig också. Känner igen mig i mycket av detdär med att inte veta hur man ska ta folk också, fast det var nog mer så förr för mig. Till slut lärde jag mig iallafall litegranna hur man kan bete sig bland folk.

Handlar det inte väldigt mycket om självkänsla? När jag var yngre ville jag hemskt gärna vara en såndär social människa som kan prata med vem som helst om vad som helst. När jag då försökte med någon som jag inte kände, visade det sig att jag inte kunde prata vad som helst. Då blev jag osäker, och höll käften istället.

Om jag nu däremot vet att jag inte är någon vidare social människa, då är det plötsligt enklare att kommunicera eftersom jag inte har några prestationskrav på mig själv. Inte helt av godo dock, det händer ibland att folk som jag inte känner misstar mig för en social människa och vill bli min kompis. Då vet jag fortfarande inte hur jag ska göra, utan lägger mig oftast och gömmer mig bakom nån stor sten eller så tills personen i fråga kommer på något annat att göra 😉

Jag vet inte vad jag vill komma fram till med detta.. har mest tråkigt och tänkte att man kunde kanske spendera några minuter med att vara lite filosofisk.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...