Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2009 del 2


debatt

Recommended Posts

Det är alltså ditt fel att det gick som det gick. 🙂

Mja, jag kan seriöst få sånna tankar själv ibland.

Som tennisen, under en period lyssnade jag på radion, och det gick bra för Söderling. När jag sen kollade på TV verkade det som han

började klappa ihop, så jag gick tebax till radion och han vände och vann... 😄

Rena tillfälligheter förstås, men ändå så tänker jag åt det hållet när det pågår. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 21k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • Micke H

    3117

  • Pazo

    3086

  • Overkill

    2023

  • Neosus

    1880

Postat mest i detta ämne

jag fick det här i stuentpresent men det kommer imorgon och då åker jag till berlin. så jag kan inte greja med det förrän på fredag 🙁

Hur länge blir du borta tänkte jag skriva, men det är nog tills på fredag kom jag på 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Min pappa säger att piratpartiet ska göra allians med folkpartiet nere i europat 😄

De har inte bestämt vilken partigrupp de ska tillhöra än, så det där är inte sant.

Glömmer du att rösta så kommer den här och slår dig --> 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Mäh! De kör ju både på miljö och internetgrejen!

Tror du att miljöpartiet kommer fokusera lika mycket på frihet på internet som piratpartiet? Eller kommer de kanske vara villiga att kompromissa en del där för att få sina andra frågor igenom? Och vad tror du gör störst intryck på de andra politikerna i Europa, att miljöpartiet sitter kvar som de har alltid har gjort eller att piratpartiet kommer in och säger till på skarpen?

Och vilka tror du behöver din röst mest? Miljöpartiet kommer med all säkerhet komma in i parlamentet, piratpartiet behöver alla röster de kan få.

Link to comment
Dela på andra sajter

jag har inte helt bestämt mig, men det känns som om det vore lite kul och kanske nyttigt om piratpartiet fick en plats.

sen å andra sidan vad är upphovsrättsdebatten i jämförelse med miljöhotet. jo, ett enormt i-landsproblem. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

jag har inte helt bestämt mig, men det känns som om det vore lite kul och kanske nyttigt om piratpartiet fick en plats.

sen å andra sidan vad är upphovsrättsdebatten i jämförelse med miljöhotet. jo, ett enormt i-landsproblem. 😄

Jag tycker inte det är ett i-landsproblem när en fransk bloggare blir åtalad för att hon kallade en minister för lögnare. Piratpartiet står för ett öppet samhälle utan maktfullkomliga politiker och korporativism. Har man inte ett sånt så kommer man inte lösa miljöfrågorna heller.

Miljöpartiet är också viktiga, men de kommer helt säkert komma in. Piratpartiet har inte råd att förlora röster.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Jag tycker inte det är ett i-landsproblem när en fransk bloggare blir åtalad för att hon kallade en minister för lögnare. Piratpartiet står för ett öppet samhälle utan maktfullkomliga politiker och korporativism. Har man inte ett sånt så kommer man inte lösa miljöfrågorna heller.

Miljöpartiet är också viktiga, men de kommer helt säkert komma in. Piratpartiet har inte råd att förlora röster.

ja, det är väl snarare sånt jag står emot och därför jag ens överväger att rösta på piratpartiet för upphovsrätten skiter jag mer eller mindre i.

källa på det förresten? läser gärna mer om det.

edit: alltså jag tror dig men hade liksom gärna läst hela grejen.

Redigerat av Overkill
Link to comment
Dela på andra sajter

ja, det är väl snarare sånt jag står emot och därför jag ens överväger att rösta på piratpartiet för upphovsrätten skiter jag mer eller mindre i.

källa på det förresten? läser gärna mer om det.

edit: alltså jag tror dig men hade liksom gärna läst hela grejen.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5320788.ab

Jag håller med om att upphovsrätten är en ganska liten fråga i sammanhanget. Det är bara att media fokuserar så mycket på just den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Jag tycker inte det är ett i-landsproblem när en fransk bloggare blir åtalad för att hon kallade en minister för lögnare. Piratpartiet står för ett öppet samhälle utan maktfullkomliga politiker och korporativism. Har man inte ett sånt så kommer man inte lösa miljöfrågorna heller.

Miljöpartiet är också viktiga, men de kommer helt säkert komma in. Piratpartiet har inte råd att förlora röster.

Nu tycker jag iofs att det är stor skillnad på ifall man ogillar någon och kallar dem lögnare. Hade hon åtalats bara för att hon inte tyckte bra om ministern?

Edit: Såg du länkat till en artikel, och då känns det ju genast lite annorlunda.

Redigerat av Pico
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag röstar också på miljöpartiet. Jag menar, vad är väl jävla upphovsrätten, och till och med "kontrollsamhället", värt jämte mot hela planetens överlevanad? 😄 Det är väl därför jag alltid vart emot Piratpartiet, tycker det finns så grymt mycket viktigare frågor där ute att ta ställning till, och att rösta på Piratpartiet är som att säga att ingenting annat är viktigt än vårt lilla jävla i-landsproblem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag röstar också på miljöpartiet. Jag menar, vad är väl jävla upphovsrätten, och till och med "kontrollsamhället", värt jämte mot hela planetens överlevanad? 😄 Det är väl därför jag alltid vart emot Piratpartiet, tycker det finns så grymt mycket viktigare frågor där ute att ta ställning till, och att rösta på Piratpartiet är som att säga att ingenting annat är viktigt än vårt lilla jävla i-landsproblem.

Jag håller med, miljön är viktigare i längden. Men att det skulle finnas "grymt mycket viktigare frågor" än att hålla demokratin vid liv, vilket är vad det i slutänden handlar om, håller jag inte med om. Just nu tycker jag det är prioritet nummer ett. Om vi går vidare på vägen som leder till ett samhälle toppstyrt av kommersiella krafter så kommer vi inte komma närmare en lösning på klimatproblemet. Vi måste göra allt vi kan för att stärka det demokratiska och öppna samhället, för ett fungerande sådant kommer kunna få bukt med miljöfrågorna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...