Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
  • Svar 21k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

• Micke H

3117

• Pazo

3086

• Overkill

2023

• Neosus

1880

Postat mest i detta ämne

Postat

Javisst. Tyckte dock det vissa grejer var tydligare i boken, till exempel att yuppiesarnas materialism och konformism gjorde att alla såg likadana ut. Vilket är anledningen till varför alla säger fel namn till alla i filmen och blandar ihop varandra. Det kan vara en förklaring till varför han inte åker dit för något av morden, möjligtvis också en bidragande orsak till att Bateman har förlorat känsla av sitt 'jag'. Han är helt tom inuti, ett typiskt antisocialt (psykopatiskt) drag.

Postat

Om jag bara fick välja en sorts film att kolla på nånsin skulle det nog bli i stil med Amélie från Montmartre, Lost in Translation, Life Aquatic osv. Mysiga lite småsmarta lågtempofilmer.

Postat

Gillade inte Amélie från Montmartre speciellt mycket faktiskt. Jag gillar 'småsmarta' komedier som The Big Lebowski, mer mörka, komplexa och psykologiska som Stay och Jacob's Ladder och riktigt pretentiöst långdragna som Stalker och Farväl Falkenberg.

Twelve Monkeys är en annan favorit.

Postat
Den är bra, men lite väl mordgåtebögig och för lång.

Fast den är jäkligt spännande! Jag såg den samma dag som jag såg Seven, en rätt spännande dag. Lång kan jag hålla med om (2h30min tror jag, runt det iaf). Men jag gillar när det inte är nutid utan för ett par decennier sedan, tycker det är lite kul. Dessutom påminner alla scener på redaktionen mig om All the President's Men.

Postat
Coenbröderna och Woody Allen är nog mina favoriter.

Vad unik jag är!

Jag har nog inte sett så mycket av Allen. Av Coen har jag nog bara sett Fargo, Burn After Reading, No Country For Old Men och O Brother Where Art Thou?. Men bra grejer!

Postat

Najs.

Just det, såg en som hette Mysterious Skin häromdan och den var riktigt bra tyckte jag. Naket och smått obehagligt om sexuellt utnyttjande, men även väldigt vacker samtidigt. Killen som har huvudrollen är en av de som spelar i Tredje Klotet Från Solen, ni vet, den där serien. Han var en verklig överraskning, hög klass på skådespelet där.

Postat
Jag har nog inte sett så mycket av Allen. Av Coen har jag nog bara sett Fargo, Burn After Reading, No Country For Old Men och O Brother Where Art Thou?. Men bra grejer!

Alla du räknade upp där är ju riktigt utsökta. Coen har en speciell plats i filmhjärtat.

Postat

Word. Det är också en sån där film man kan quota precis allting ur. Svinrolig från början till slut. Kan nog nästan varje replik i den med.

Postat

Åååååååååå jag har inte bäddat upp sängen och det ligger massa skit på den och palla fixa med det bara för att få sova sådär nu var det gjort det var väl inte så svårt.

Postat

En annan sjukt bra film är ju The Departed! Den borde vara en sån film man alltid kommer kolla tillbaka på, typ som Gudfadern fast inte riktigt lika stor.

Sen gillar jag Johnny Depp med

Postat

Men thrillers kan vara bra, typ The Silence of the Lambs. The Shawshank Redemption såg jag för längesen med och den var bra men etta på imdbs lista är väl kanske att ta i.

Postat

Jag minns det var nån sån där thriller där jag hann se tre fjärdedelar av filmen innan jag fattade att Kevin Costner och Russell Crowe var två olika personer...

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.