Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2009 del 2


debatt

Recommended Posts

Annons
  • Svar 21k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • Micke H

    3117

  • Pazo

    3086

  • Overkill

    2023

  • Neosus

    1880

Postat mest i detta ämne

Javisst. Tyckte dock det vissa grejer var tydligare i boken, till exempel att yuppiesarnas materialism och konformism gjorde att alla såg likadana ut. Vilket är anledningen till varför alla säger fel namn till alla i filmen och blandar ihop varandra. Det kan vara en förklaring till varför han inte åker dit för något av morden, möjligtvis också en bidragande orsak till att Bateman har förlorat känsla av sitt 'jag'. Han är helt tom inuti, ett typiskt antisocialt (psykopatiskt) drag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillade inte Amélie från Montmartre speciellt mycket faktiskt. Jag gillar 'småsmarta' komedier som The Big Lebowski, mer mörka, komplexa och psykologiska som Stay och Jacob's Ladder och riktigt pretentiöst långdragna som Stalker och Farväl Falkenberg.

Twelve Monkeys är en annan favorit.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den är bra, men lite väl mordgåtebögig och för lång.

Fast den är jäkligt spännande! Jag såg den samma dag som jag såg Seven, en rätt spännande dag. Lång kan jag hålla med om (2h30min tror jag, runt det iaf). Men jag gillar när det inte är nutid utan för ett par decennier sedan, tycker det är lite kul. Dessutom påminner alla scener på redaktionen mig om All the President's Men.

Link to comment
Dela på andra sajter

Najs.

Just det, såg en som hette Mysterious Skin häromdan och den var riktigt bra tyckte jag. Naket och smått obehagligt om sexuellt utnyttjande, men även väldigt vacker samtidigt. Killen som har huvudrollen är en av de som spelar i Tredje Klotet Från Solen, ni vet, den där serien. Han var en verklig överraskning, hög klass på skådespelet där.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har nog inte sett så mycket av Allen. Av Coen har jag nog bara sett Fargo, Burn After Reading, No Country For Old Men och O Brother Where Art Thou?. Men bra grejer!

Alla du räknade upp där är ju riktigt utsökta. Coen har en speciell plats i filmhjärtat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...