Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2009 del 2


debatt

Recommended Posts

Annons
  • Svar 21k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • Micke H

    3117

  • Pazo

    3086

  • Overkill

    2023

  • Neosus

    1880

Postat mest i detta ämne

American Psycho är allt hysteriskt rolig ibland.

haha, richard och viktor i mitt band kan den utantil, och jag skämtar inte. har sett den med dom två gånger och viktor kan vara ute i köket och sen bara ropa en line som kommer. dessutom när han har tråkigt på jobbet sitter han och skriver ner monologerna på papper. 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Skööön.. vart ute å gått i 50 min

Härligt!

Men seriöst, bre smör med kniv? Är inte det ett väldigt klumpigt, ineffektivt och gammaldags sätt att få smör på mackan? Vi kan åka till månen och kartlägga mitokondrie-dna:t hos en daggmask, men vi kan inte komma på ett bättre sätt att få på pålägg på smörgåsar.

Gene Hackman är 79 år och Reese Witherspoon 33.

Link to comment
Dela på andra sajter

haha, richard och viktor i mitt band kan den utantil, och jag skämtar inte. har sett den med dom två gånger och viktor kan vara ute i köket och sen bara ropa en line som kommer. dessutom när han har tråkigt på jobbet sitter han och skriver ner monologerna på papper. 🙁

Haha! Coolt, jag är nästan likadan. Har memoriserat nästan alla repliker, ofrivilligt, eftersom jag sett den så många gånger. Det som är så bra är ju att nästan allt ur hela filmen är citerbart, och skitkul samtdigt. Fast det där med att skriva ner monologerna var snäppet värre, får jag säga. 🙁

Grymt bra film i vilket fall som helst.

- Is that a rain coat?

- Yes, it is!

- You're inhuman.

- No. I'm in touch with humanity.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det framgår mycket mer i boken att det även är en satir av yuppierörelsen. Humorn är rätt subtil kanske också, tror inte de flesta snappar upp det. Man måste nog ha en liten böjelse för svart humor för att uppskatta det också. Det mörka temat gör blandningen genialisk.

- Do you like Huey Lewis and the news?

- They're OK.

- Their early work was a little too new wave for my tastes, but when Sports came out in '83, I think they really came into their own, commercial and artistically. The whole album has a clear, crisp sound, and a new sheen of consummate professionalism that really gives the songs a big boost. He's been compared to Elvis Costello, but I think Huey has a far much more bitter, cynical sense of humour.

- Hey Halberstram.

- Yes, Allen?

- Why are their copies of the style section all over the place, d-do you have a dog? A little chow or something?

- No, Allen.

- Is that a rain coat?

- Yes it is! In '87, Huey released this, Fore, their most accomplished album. I think their undisputed masterpiece is "Hip to be Square", a song so catchy, most people probably don't listen to the lyrics. But they should, because it's not just about the pleasures of conformity, and the importance of trends, it's also a personal statement about the band itself.

[raises axe above head]

- Hey Paul!

[he bashes Allen in the head with the axe, and blood splatters over him]

- TRY GETTING A RESERVATION AT DORSIA NOW YOU FUCKING STUPID BASTARD! YOU, FUCKING BASTARD!

Redigerat av Krokodil
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...