Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2009 del 2


debatt

Recommended Posts

Annons
  • Svar 21k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • Micke H

    3117

  • Pazo

    3086

  • Overkill

    2023

  • Neosus

    1880

Postat mest i detta ämne

När man sparar i en "huvudmapp", låt oss kalla den AVOCADO, så lägger man sedan sina låtar 1,2,3,4,5 i olika mappar under den mappen. Men en enda Audio- och en enda Image-mapp uppkommer på samma nivå som låtmapparna 1,2,3,4,5.

Vore det inte bättre om varje låt fanns under sin egen mapp tillsammans med Audio- och Image-filerna i Cubase bara för den enskilda låten??

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo. Jag läste en tråd om det där...

Ta: " Save project to new folder" ...eller nåt sånt.

Hmmm....

ena låt har bara ett sidestick i 90 bpm... men vilken av de audiofilerna som är den vet jag inte, så då kan jag ju inte radera någon wav-fil alls i mappen Audio bara för det...

Den andra låten har flera audiospår.

Får väl börja om helt imorgon.

En hel dags arbete åt helvete?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag börjar om tror jag... Som tur var hade jag bara lagt kompgitarr på 6-7 audiospår. Det är en dj**la knepig låt med tonhöjds- och inbillad tempohöjning och världens konstigaste rytm, låter som om man spelar baklänges på gitarren när man spelar vanligt...

Idag var det enormt mycket sopbilar, mc och andra ljud som antagligen kom in i miken samtidigt, då MXL V67G väl är rundstrålande! Har inte finlyssnat på det ännu...

Hoppas folk är tysta imorgon.

//:debatt

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kommer inte att behövas eftersom man kommer att kunna tillverka allt

hemma på små maskiner som kan "printa" allting, har jag läst nånstans.

Det beror på hur lång framtid man tänker sig, men jag är helt övertygad om att bruket av alkohol kommer att försvinna helt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...