Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2009 del 2


debatt

Recommended Posts

Annons
  • Svar 21k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • Micke H

    3117

  • Pazo

    3086

  • Overkill

    2023

  • Neosus

    1880

Postat mest i detta ämne

Jag köpte sustainpedal till keyboarden idag. Knepigare än jag trodde att använda. 😉

jag har inte riktigt fattat dedär med pedalerna till piano heller! Vet liksom när å hur! Men jag förstår fan inte hur de kan hålla koll på en fot å tio fucking fingrar 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

jag har inte riktigt fattat dedär med pedalerna till piano heller! Vet liksom när å hur! Men jag förstår fan inte hur de kan hålla koll på en fot å tio fucking fingrar 😉

Jag åberopar Grahn! När, var, hur ska dessa tingestar användas för bästa effekt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

...eller ja alltså om man vill att ett ackord ska klinga ut ända tills man byter så ska det lixom flyta ihop.. med det andra ackordet och man brukar vanligt vis trampa ner strax före och låter det klinga ut och släpper upp strax efter man har bytt... lixom... utan att det för den skull blir grötigt för det är ju så att använder man inte en pedal när man byter ackord så slutar ju det ena ackordet att låta när man lyfter på handen och fingrarna för att placera om fingrarna till andra tangenter så det är där man lixom trampar ner.. precis när man tar det andra ackordet.

...men först trampar man ner i det sista ackordet och låter det klinga ut till strax efter man har tagit ackordet efteråt och där snabbt släppa upp för att sedan trampa ner igen och gör samma trampmönster

ta ett ackord, trampa ner, byt ackord, släpp upp, trampa ner, byt ackord, släpp upp, trampa ner osv osv. Detta kan ni sitta och öva på hela natten.....................

FATTAR NI?

mvh // pedagog-grahn

😉

edit stavel

Redigerat av Neosus
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...