Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2009 del 2


debatt

Recommended Posts

Idag dödade jag min bebis. Jag lade ner Purify.

Men jag har tusen nya projekt på gång. Band som sliter och drar i mig. Vart ska jag gå, åt vilket håll ska jag vända mig? Vart ska min framtid vara?

Jag behöver en fucking tärning... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 21k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • Micke H

    3117

  • Pazo

    3086

  • Overkill

    2023

  • Neosus

    1880

Postat mest i detta ämne

drloop (oregistrerad)
Postat (redigerat)
Idag dödade jag min bebis. Jag lade ner Purify.

Men jag har tusen nya projekt på gång. Band som sliter och drar i mig. Vart ska jag gå, åt vilket håll ska jag vända mig? Vart ska min framtid vara?

Jag behöver en fucking tärning... 😉

Manchesterorkestern? 🙂

http://soundcloud.com/manchesterorkestern

Redigerat av drloop
Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Det är väl typ jag... och en stödgitarrist eftersom egentligen inte lirar gura.

Link to comment
Dela på andra sajter

varför lade du ner purify? 😉

Flera anledningar. Ett - jag var ALLDELES för bra för dom andra. Jag behöver spela med musiker på min egen nivå så att jag kan utvecklas. Två - vi kom aldrig någonstans. Vi blev ett kompisband och vågade inte säga sanningen till varandra.

Finns flera andra anledningar också som jag inte orkar gå in på. 🙂 Men jag är inte ledsen över att det tog slut nu, tvärtom! Nu kan jag äntligen gå vidare. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte ofantligt. Men dom håller också med om att jag befinner mig på en annan nivå än dom andra och att det vore bättre för mig att hitta musiker på samma nivå som mig själv. Har ingenting med ego att göra. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns många som är snabbare än mig. Jag skulle vilja säga att min styrka ligger i att jag har ganska brett kunnande i många olika tekniker, plus att jag är bra på att skriva låtar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv "fuskar" jag på lite olika instrument, har väldigt bra rytmkänsla, vilket märks på mitt gitarrspel också. Men själv skulle jag inte ens kalla mig gitarrist, men å andra sidan... många är det ju som spelar gitarr och sjunger utan att vara extremt bra på instrumentet. Finns ju hur många som helst. Både Katie Melua, Håkan Hellström och Per Gessle står ju med gitarr och sjunger, men är de bra på instrumentet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tekniken att bara spela på gutarrhalsen med BÄGGE händerna och få det att låta högt begriper jag mig inte på. De måste ha på skithögt eller nåt. Här låter det "bara" om jag slår med plektrumet med högerhanden vid pickupen därnere.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...