Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2009 del 2


debatt

Recommended Posts

Annons
  • Svar 21k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • Micke H

    3117

  • Pazo

    3086

  • Overkill

    2023

  • Neosus

    1880

Postat mest i detta ämne

var i göteborg och hämtade min ipod! men jag fick en helt ny och det kostade ingenting 😕

Gick du tillbaka och klagade?

Är de inte skyldiga att lämna ut det som man lämnat in.

Vad säger nu den stackars fan som får din trasiga iPod?

Link to comment
Dela på andra sajter

Inför förlossningen Fakta. När det är dags att föda ska du först och främst ta med din sjukjournal, din patientbricka och ID-kort. Sedan är det en god idé att ta med toalettsaker, rena underkläder, inneskor och en morgonrock..

Vabra då vet ja...

Link to comment
Dela på andra sajter

Rätt musik bra för hjärtat

Med rätt sorts musik kan du minska pulsen och få sänkt blodtryck. Det visar en ny studie som italienska forskare genomfört. Forskarna menar att det bästa musikvalet, ur hälsosynvinkel, är operastycken som innehåller många crescendon och diminuendon som till exempel Puccinis Nessun Dorma. Personerna som deltog i studien fick lyssna på olika sorters klassiskt musik. Bland annat fick de lyssna på delar ur Beethovens nionde symfoni och en aria ur Puccinis Turandot, och det forskarna fann var att varje crescendo, en gradvis ökning av ljudstyrkan, ökade blodtrycket och puls. Ett diminuendo å andra sidan, som är en gradvis avtagande ljudstyrka, hade en avslappnande verkan och sänkte blodtrycket och puls. Slutsatsen som forskarna drar är att musik som ofta växlar mellan hög och låg ljudstyrka har bäst effekt på cirkulation och hjärta. Och exempel på denna typ av musik är opera.

Link to comment
Dela på andra sajter

Var bara "tvungen" att lägga den länken här också... för jag blev f*n inte av med den när jag högerklickade på "klistra" för att klistra in en annan grej. Mysko!

Kan man säga mystjur också förresten?

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

1 TB är nog overkill (badom crash!), klarar mig nog rätt bra med typ 250gb.

Det gör du säkert. Kan ju bara tala för mig själv och jag tänkte så en gång i tiden och det slutade med att jag fick köpa nya hårddiskar, för att jag fyllde ut dem. Men då är väl 50% grejer jag sällan använder. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...