Overkill Postat 17 juni 2009 Dela Postat 17 juni 2009 boobra Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
debatt Postat 17 juni 2009 Trådstartare Dela Postat 17 juni 2009 Jag läste igår nånstans att "öppna ackord" även kallas "trubadurackord". Nån annan som också hört det? Varför kallas de så? Öppna ackord är såna som innehåller lösa strängar som slås an också va?! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 17 juni 2009 Dela Postat 17 juni 2009 (redigerat) Jag läste igår nånstans att "öppna ackord" även kallas "trubadurackord". Nån annan som också hört det?Varför kallas de så? Öppna ackord är såna som innehåller lösa strängar som slås an också va?! Inte hört det. Men öppna ackord är tex ett öppet G, D osv. Alltså att du stämmer gitarren i ett färdigt ackord bara genom att dra alla strängar utan att trycka ner vänsterhanden. Guu vad jag krånglade till det där 😆 Orkar inte...för trött MEN provar igen: Du tar tex ett D, det vet du hur eller hur, när guran är traditninell´l´´t stämd?´tonerna på strängarna kan du stämma så här istället från mörk till ljus: DAAAAAAAAAAAAD mmmm.....mnää. Kolla här istället:http://en.wikipedia.org/wiki/Open_D_tuning http://en.wikipedia.org/wiki/Open_D_tuning edit: bättre länk Redigerat 17 juni 2009 av slejnard Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 17 juni 2009 Dela Postat 17 juni 2009 Nja... vanliga ackord som inte är barré brukar också kallas "öppna". Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 17 juni 2009 Dela Postat 17 juni 2009 länk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 17 juni 2009 Dela Postat 17 juni 2009 Jag vet inte om det var en inflammerad hårsäck eller en leverfläck jag just kliade upp på armen... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 17 juni 2009 Dela Postat 17 juni 2009 Nja... vanliga ackord som inte är barré brukar också kallas "öppna". nja....men ett D har väl aldrig varit ett barré-ackord? ällääh? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 17 juni 2009 Dela Postat 17 juni 2009 länk jo just...nu förstod jag hur han menade.tack 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 17 juni 2009 Dela Postat 17 juni 2009 nja....men ett D har väl aldrig varit ett barré-ackord? ällääh? Kan det ju vara om man vill. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 17 juni 2009 Dela Postat 17 juni 2009 Jo det är sant....men inte ett "öppet" D ☺️ Åja vi lämnar D nu...hmm...få c nu.. 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 17 juni 2009 Dela Postat 17 juni 2009 Jo det är sant....men inte ett "öppet" D 😆 Åja vi lämnar D nu...hmm...få c nu.. ☺️ A D tycker jag! 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 17 juni 2009 Dela Postat 17 juni 2009 A D tycker jag! 😆 H D! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 17 juni 2009 Dela Postat 17 juni 2009 (redigerat) Ö Gnatt på je.. va int opp förläng nu. 😆 Edit: Stavfel Redigerat 17 juni 2009 av Neosus Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
debatt Postat 18 juni 2009 Trådstartare Dela Postat 18 juni 2009 Vi får ta det vid tillfälle... Men jag trodde iaf att öppna ackord var alla de som innehöll åtminstone en sträng som var lös, men som man slog an ändå. Stängda ackord torde då vara ackord som inte innehåller några lösa strängar alls. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 18 juni 2009 Dela Postat 18 juni 2009 Stängda ackord torde då vara ackord som inte innehåller några lösa strängar alls. Japp! Så kallade barréackord 😎 Men jag tror allvarligt att du driver med mig ibland... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
drloop (oregistrerad) Postat 18 juni 2009 Dela Postat 18 juni 2009 Eftersom jag inte är gitarrist så stämmer jag om gitarren efter eget tycke och behov. Jag håller det öppet så att säga. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Micke H Postat 18 juni 2009 Dela Postat 18 juni 2009 Men jag tror allvarligt att du driver med mig ibland... Jag tror vi alla har den känslan ibland... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gote Postat 18 juni 2009 Dela Postat 18 juni 2009 Morrn! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pico Postat 18 juni 2009 Dela Postat 18 juni 2009 Morrn! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Micke H Postat 18 juni 2009 Dela Postat 18 juni 2009 gå idiot Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Overkill Postat 18 juni 2009 Dela Postat 18 juni 2009 hej Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pico Postat 18 juni 2009 Dela Postat 18 juni 2009 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gote Postat 18 juni 2009 Dela Postat 18 juni 2009 Vad är uppe? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Micke H Postat 18 juni 2009 Dela Postat 18 juni 2009 Vad är uppe? Min penis! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gote Postat 18 juni 2009 Dela Postat 18 juni 2009 Hora! 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Micke H Postat 18 juni 2009 Dela Postat 18 juni 2009 I need Mike Litoris. 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gote Postat 18 juni 2009 Dela Postat 18 juni 2009 Fan vad kul de lekte med stereo när det var nytt! 😆 Har trummor, bas och kompgura i vänster öra. Sången mitten i skallen, och leadguran och en irriterande tamburin i höger öra... 😳 Kom igen när purify vågar mixa så! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pazo Postat 18 juni 2009 Dela Postat 18 juni 2009 Hej Gote! 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pazo Postat 18 juni 2009 Dela Postat 18 juni 2009 Pico är inte inne på msn 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gote Postat 18 juni 2009 Dela Postat 18 juni 2009 Hej Pazo! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts