Jump to content
Annons

Varför brusar det?


debatt

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hellu!

Har kabel-tv. Kan se vissa kanaler digitalt via kabel-tv-boxen. Andra kanaler ser jag analogt från kabel-tv-uttaget från väggen. Det är dessa analoga kanaler som brusar. Varför?

Antennsladden går från väggen först in i digitalboxen. Från digitalboxen går sedan en antennsladd till dvd-recordern. Sedan finns det en sladd från digitalboxen till tv-n.

Dessa kopplingar har alltid vara såhär, även när de funkat.

Men nu brusar de analoga kanalerna, men inte de digitala.

Det spelar heller ingen roll om jag bläddrar och provar bland de analoga kanalerna i tv-ns tuner eller i dvd-recorderns tv-tuner för analoga kanaler.

Det är tråkigt när jag ska spela in något från en kanal som jag inte har på digitalboxen, såsom 3,5,9, tv4plus t.ex.

//:debatt

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Postat (redigerat)
Kanske testa att titta på de analoga utan digitalboxen som mellanhand. ??

Ja. Nu testade jag det! Till min stora förvåning så ser de analoga kanalerna bra ut då. Felet ligger väl inte i vägguttaget då... Hm.

Vad kan då vara fel?

Om man köpt digitalboxen som jag gjort för några år sedan, står Com Hem för kostnaden för en ny digitalbox?

(Strax efter att jag köpte boxen för 1200 kr för sisådär 5 år sedan på Expert, så började min box plötsligt att ingå för 1 kr till det abonnemang jag har.)

Synd att jag inte kan spela in.

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen skillnad alls.

Det är samma skit från väggen direkt.

Men ibland är det helt bra, ibland är vissa kanaler skit, andra gånger ser man inget nånstans.

Ceteris paribus, dvs. utan att jag har ändrat nånting alls beträffande placering, kablar etc.

Det ändras av sig självt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...