Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej mina vĂ€nner! 😛

Jag försöker sÄ gott jag kan orientera mig fram i ljudkortsdjungeln. Jag ska nu under de nÀrmsta veckorna bestÀmma mig för ett ljudkort. Eftersom jag bara har USB 2.0 pÄ min PC-laptop sÄ Àr det ett USB ljudkort som jag siktar pÄ. Jag har lÀst och pratat med mÀnniskor om Motu ljudkort och att de rent generellt hÄller en hög klass. Om jag har förstÄtt det rÀtt sÄ har Motu bara ett kort det Àldre MK2 som har USB 2.0 alla andra har Firewire. Jag har Àven fÄtt uppfattningen att Motu korten Àr till för Mac-anvÀndare?

Nu till min frÄga?

Kan jag som PC-anvÀndare köpa ett t e x motu 828MK2 och anvÀnda det förhÄllandevis friktionsfritt, eller ska jag sikta pÄ ett ljudkort typ M-Audio Fast track Ultra 8 eller liknande, bara för att fÄ ett ljudkort som Àr mer "Pc-vÀnligt"? Trots att det kanske inte alls gÄr att jÀmföra dem i kvalitet?

Tacksam om Motu-ljudkorts anvÀndare svarar, men Àr tacksam för all form av hjÀlp till en nybörjare!

Tack för ordet,

LOAC

Annons
Postat
Kör dell laptop + motu 828mkII med usb 2.0 och det funkar bra.

Hej laxlaxlax och tack för ditt svar!

Det lÄter ju toppen! Jag vÀntar svar frÄn min lokala butik om pris och liknande.

Postat

Har kört MOTU 828mkII (firewireversionen) pÄ PC stadigt i över 5 Är nu. GÄr som en klocka. Aldrig nÄgra problem.

Postat

För lĂ€nge sedan var MOTU i princip anti-PC och till 98% Mac-fokuserade. PC-anvĂ€ndarna fick typ vara glada om det kom drivrutiner öht. Detta var dock flera Ă„r sedan och det har förĂ€ndrats rejĂ€lt sedan dess, men lever tyvĂ€rr sĂ€kert kvar pĂ„ mĂ„nga hĂ„ll som envisa rykten. 🙂

MOTU gör bra prylar och uppdaterar drivrutiner Ă€ven till PC - sĂ„ i dag Ă€r det inte större problem Ă€n med andra tillverkare. 🙂

RME, som Gilbert nÀmnde, Àr lite i en klass för sig sjÀlva. Ibland verkar det som om de sjÀlva hittar eventuella problem med drivrutinerana och kommer ut med nya versioner innan nÄgon normal anvÀndare har upptÀckt nÄgra problem alls. De slog dessutom alla andra tillverkare med omkring ett halvÄr, nÀr det gÀllde stabila drivrutiner till Vista.

Postat
För lĂ€nge sedan var MOTU i princip anti-PC och till 98% Mac-fokuserade. PC-anvĂ€ndarna fick typ vara glada om det kom drivrutiner öht. Detta var dock flera Ă„r sedan och det har förĂ€ndrats rejĂ€lt sedan dess, men lever tyvĂ€rr sĂ€kert kvar pĂ„ mĂ„nga hĂ„ll som envisa rykten. 😛

MOTU gör bra prylar och uppdaterar drivrutiner Ă€ven till PC - sĂ„ i dag Ă€r det inte större problem Ă€n med andra tillverkare. 😄

RME, som Gilbert nÀmnde, Àr lite i en klass för sig sjÀlva. Ibland verkar det som om de sjÀlva hittar eventuella problem med drivrutinerana och kommer ut med nya versioner innan nÄgon normal anvÀndare har upptÀckt nÄgra problem alls. De slog dessutom alla andra tillverkare med omkring ett halvÄr, nÀr det gÀllde stabila drivrutiner till Vista.

Hej Claes och tack för ditt svar!

Jag tror att du har helt rÀtt i din analys! SÀljaren som jag pratade med har anvÀnt macbaserade produkter i mÄnga mÄnga Är och Àr givetvis fÀrgad ( precis som en PC anvÀndare skulle vara) av detta. Ja, RME kortet verkar ju vara ganska fantastiskt, vad jag har förstÄtt sÄ kommer det nu senare i sommar, enligt min sÀljare som faktiskt rekommenderade det! Jag har XP och trivs med det. Jag har inte riktigt förstÄtt fördelarna med Vista, men det Àr inte vad den hÀr handlar om sÄ jag ska inte gÄ Off-topic : )

Jag har varit och kollat pÄ en ny dator med Firewire ( Pc) sÄ jag kan tÀnka mig att köpa en med Firewire, men behöver se över min ekonomi noga eftersom det Àr mycket pengar isÄfall att bÄda köpa ny dator och Ljudkort! : )

GIGAN (oregistrerad)
Postat

Hej!

Kolla beg marknaden.

Kanske du fÄr lite mer för pengarna.

GIGAN

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du ska bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.