Jump to content
Annons

En bättre värld

Recommended Posts

Lasse Mongo (oregistrerad)
Postat

Tänkte bara på denna sorgens dag av den avskyvärda händelsen då "Dimebag" Darrell Abbott blev skjuten till döds under deras spelning också att vi alla skulle kanske ta oss tid och reflektera över denna meningslösa tragedi (massor av andra också) och det tjaffs som har florerat i detta forum i olika former kanske kunde ta slut nu.

Jag vill inte att denna tråd ska vara upphov till nån ny tjaffstråd utan istället vara en start på det som detta forum är till för och det är att behandla musik och människor så som det borde vara och det är en gemenskap där alla ska kunna trivas.

Jag bryr mig inte om vad folk gillar för musik/prylar/märken etc eller inte det får stå för dem själva utan det skulle vara ett ypperligt tillfälle så gott som nåt annat att börja vara bättre människor och hjälpa varandra uppmuntra och skapa glädje när vi ändå är här allihopa.

ingen behöver ursäkta sig utan gör vad ni kan för att främja en bättre värld där konst kanske kan vara upphovet till en lite bättre värld med mindre våld, hat och andra företeelser som inte gagnar någon på denna jord.

gott till alla nu.

Annons
Postat

Respect!

Dimebag eller Diamond som jag trodde han kallades i och med Vulgar (Fullt namn är Darrell Lance Abbott, brodern Vincent Paul Abbott), är en av mina absolut största gitarr-hjältar.

Men kan tänka mig att de (Pantera) retade gallfeber på många i USA. De kristna tex. I vulgar video hamnade han i en 'liten dispyt' på sitt hotell med några kristna fanatiker. Någon mer som sett det?

Det äro en hård värld vi alla lever i.

maxmaxmax (oregistrerad)
Postat
Tänkte bara på denna sorgens dag av den avskyvärda händelsen då "Dimebag" Darrell Abbott blev skjuten till döds under deras spelning också att vi alla skulle kanske ta oss tid och reflektera över denna meningslösa tragedi (massor av andra också) och det tjaffs som har florerat i detta forum i olika former kanske kunde ta slut nu.

Jag vill inte att denna tråd ska vara upphov till nån ny tjaffstråd utan istället vara en start på det som detta forum är till för och det är att behandla musik och människor så som det borde vara och det är en gemenskap där alla ska kunna trivas.

Jag bryr mig inte om vad folk gillar för musik/prylar/märken etc eller inte det får stå för dem själva utan det skulle vara ett ypperligt tillfälle så gott som nåt annat att börja vara bättre människor och hjälpa varandra uppmuntra och skapa glädje när vi ändå är här allihopa.

ingen behöver ursäkta sig utan gör vad ni kan för att främja en bättre värld där konst kanske kan vara upphovet till en lite bättre värld med mindre våld, hat och andra företeelser som inte gagnar någon på denna jord.

gott till alla nu.

Hör ni harpan?

absolut! give peace a chance

Skål för konst och kärlek!

Erik Hofstein (oregistrerad)
Postat

Bra sagt Lars-Mongo

Postat
...detta forum är till för att behandla musik och människor så som det borde vara... en gemenskap där alla ska kunna trivas...

... ett ypperligt tillfälle att hjälpa varandra uppmuntra och skapa glädje när vi ändå är här allihopa...

Mycket bra formulerat, Lasse! 😄 Kan bara hålla med helhjärtat!

(obs, jag kortade ner Lasses inlägg)

Postat
Så sant som det är sagt.

Tyst minut klockan 16.00?

Kaffe och bullar efteråt!

Är det ingen som tänker baka muffins?

Våra tankar går till hans nära och kära.

Postat

citat :

// Jag bryr mig inte om vad folk gillar för musik/prylar/märken etc eller inte det får stå för dem själva utan det skulle vara ett ypperligt tillfälle så gott som nåt annat att börja vara bättre människor och hjälpa varandra uppmuntra och skapa glädje när vi ändå är här allihopa //

Men .......... Lasse , vad ska vi då skriva om ? Håller till fullo med dig , men är inte våra diskussioner om våra patetiska prylfixeringar själva tändgnistan i andra mer humana aspekter ? Vi har ju sökt oss hit därför att vi har en minsta gemensam nämnare i musik och musikskapande. 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.