Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Kära vänner, jag behöver lite råd!

Jag har en Mbox2 med Pro Tools 7.4.2 och en Macbook med 2 GB ram och 2.4 GHz Intel Core 2 duo.

Jag är lite sugen på att prova Pro Tools 8, men jag har egentligen inte kollat så noga på de nya funktionerna osv. jag har bara hört att det ska vara bra.

Min första fråga: Är det värt att uppgradera till Pro Tools 8 och kommer jag märka bättre eller sämre prestanda?

Min andra fråga: Finns det möjlighet att köpa en upgrade version av Pro Tools 8 (alltså från 7.4 till 8) eller måste jag köpa full version av 8:an?

Tack på förhand

Fryder

Annons
maart (oregistrerad)
Postat

Tycker absolut du ska uppgradera till PT8. Det är ett väldigt kraftfullt program för musikskapande och att det följer med massa effektplugins och instrument gör inte saken sämre.

Om det är mer resurskrävande än 7.4 vet jag inte, har inte märkt någon större skillnad. Skulle tro att din dator orkar det helt okej.

Här kan du köpa det (som nerladdning) på Digistore:

http://store.digidesign.com/sv/index.cfm?p...10%2D59818%2D00

Postat
Tycker absolut du ska uppgradera till PT8. Det är ett väldigt kraftfullt program för musikskapande och att det följer med massa effektplugins och instrument gör inte saken sämre.

Om det är mer resurskrävande än 7.4 vet jag inte, har inte märkt någon större skillnad. Skulle tro att din dator orkar det helt okej.

Här kan du köpa det (som nerladdning) på Digistore:

http://store.digidesign.com/sv/index.cfm?p...10%2D59818%2D00

Tack för svaret, jag är riktigt sugen på att köpa det! 😆

• 2 veckor senare...
Postat

Vilken version är bäst för en nybörjare som mig. Har sett pt och datorer på vykort, typ. Har nu köpt en digi 003 där 7.4 ingick med möjlighet att uppdatera till pt8. Vilken av versionerna tror ni är lättast att lära sig?

Postat
Vilken version är bäst för en nybörjare som mig. Har sett pt och datorer på vykort, typ. Har nu köpt en digi 003 där 7.4 ingick med möjlighet att uppdatera till pt8. Vilken av versionerna tror ni är lättast att lära sig?

Hejsan

Jag tror inte det är någon skillnad i inlärningströskeln mellan dem. Om du är van vid 7.4 så kommer det gå rätt snabbt att hitta i nya 8:an också 😉

MVH

Anders

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.