Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej! jag är ny här på studio forumet! 😛

Men direkt till min fråga. I mitt band använder vi reverb,chorus och delay ibland på sång. Kan jag köra med gitarr boxar utan att det låter jätte digitalt?

Och jag vet att dom flesta mixers/PA har dessa effekter men mixarna vet inte när jag vill använda dom på scen så uteslut det 😎

Tack!

Annons
floffo66 (oregistrerad)
Postat

Gitarrboxar kanske inte är så kul eller lämpligt att koppla mellan sångmick och PA. Däremot så finns det ju en del golvbaserade multieffekter för sång att få tag på, kolla in TC Electronics t.ex:

http://www.tc-helicon.com/products.asp

Postat

Tack floffo och betty för era svar! tack för länken med TC-electronics och sen en n00big fråga om vad en linebox gör?

Postat
Tack floffo och betty för era svar! tack för länken med TC-electronics och sen en n00big fråga om vad en linebox gör?

En linebox (eller DI-box) gör om en obalanserad signal till balanserad - och är helt nödvändig om man ska dra iväg signalen längre sträckor.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.