Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Slår vad om att de flesta som sysslar med samplingsbaserad musik har en eller flera absoluta favoritsamplingar som återkommer gång på gång i låtarna man kastar ur sig..

Själv har jag en klar favorit som jag samplade från nån gammal tranceskiva för ett antal år sen och döpte till "sweep1.wav". Använder den i nästan alla houselåtar jag gör, precis innan det dundrar loss. Det blir ett sånt enormt jäkla rivigt sug av det här ljudet och det låter nästan alltid skitbra. Använde det kanske 4 gånger i min senaste låt, haha.

Dela gärna med er av era favoriter om ni har några. 🙂

Annons
Postat

Sauronljudet! Samplat från sagan om ringen 1 när Isildur hugger av hans finger med ringen på:

BeooooOOOMwwwfffsssfsssdödsmuller_______ .

Bra på t.ex tonartshöjningar.

drloop (oregistrerad)
Postat
BeooooOOOMwwwfffsssfsssdödsmuller_______ .

😕 kanonbeskrivning.

Postat

Jag har använt samma crash-cymbal i måånga låtar, men annars har jag varit dålig på att spara undan favoritsamples och synthljud. Jag börjar om från början med allt varje gång 😛

• 3 veckor senare...
Oryxis (oregistrerad)
Postat

Jag diggar kör ljuden i Sampletank 2.5 😄

Antar väl kanske att det finns bättre kör ljud ?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.