Rabieshund Postat 28 maj 2009 Postat 28 maj 2009 Slår vad om att de flesta som sysslar med samplingsbaserad musik har en eller flera absoluta favoritsamplingar som återkommer gång på gång i låtarna man kastar ur sig.. Själv har jag en klar favorit som jag samplade från nån gammal tranceskiva för ett antal år sen och döpte till "sweep1.wav". Använder den i nästan alla houselåtar jag gör, precis innan det dundrar loss. Det blir ett sånt enormt jäkla rivigt sug av det här ljudet och det låter nästan alltid skitbra. Använde det kanske 4 gånger i min senaste låt, haha. Your browser does not support the HTML5 audio tag Dela gärna med er av era favoriter om ni har några. 🙂
Rabieshund Postat 1 juni 2009 Trådstartare Postat 1 juni 2009 Lol är det bara jag som har favoritsamplingar? Well that was kinda disappointing..
slejnard Postat 1 juni 2009 Postat 1 juni 2009 Jag har inte ens en sampling 🙂 Men i framtiden kanske...
laxlaxlax Postat 2 juni 2009 Postat 2 juni 2009 Sauronljudet! Samplat från sagan om ringen 1 när Isildur hugger av hans finger med ringen på: BeooooOOOMwwwfffsssfsssdödsmuller_______ . Bra på t.ex tonartshöjningar.
drloop (oregistrerad) Postat 2 juni 2009 Postat 2 juni 2009 BeooooOOOMwwwfffsssfsssdödsmuller_______ . 😕 kanonbeskrivning.
jarlo Postat 2 juni 2009 Postat 2 juni 2009 Jag har använt samma crash-cymbal i måånga låtar, men annars har jag varit dålig på att spara undan favoritsamples och synthljud. Jag börjar om från början med allt varje gång 😛
Piccazzo Postat 2 juni 2009 Postat 2 juni 2009 (redigerat) Min wind chimes sampling och min baklänges Crash har väl varit med i nästan alla låtar. Och Juno Bas från ES1 ( Logic ). Redigerat 2 juni 2009 av Piccazzo
Oryxis (oregistrerad) Postat 19 juni 2009 Postat 19 juni 2009 Jag diggar kör ljuden i Sampletank 2.5 😄 Antar väl kanske att det finns bättre kör ljud ?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.