Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Renoise 2.1. släpptes officiellt igår.

ReWire-stödet som implementerades i denna version gör det nu möjligt att köra Renoise tillsammans med Cubase, Logic, ProTools, Sonar, Live, Reason, Reaper m.fl...

...och det är väldigt trevligt att ratta racken i t.ex. Reason via ett genuint tracker-interface.

renoise-2-1-thumb.jpg

Ladda hem demoversionen här:

http://www.renoise.com/download/renoise/

Renoise fick för övrigt betyget 10/10 i maj-numret av Computer Music, och när den recensionen skrevs så kände man inte till att fullt ReWire-stöd var på gång. Hade man vetat det skulle betyget förmodligen bli minst 11/10. 😄

Oavsett vad man anser om trackers i allmänhet (de flesta DAWs bygger på ett etablerat linjärt-horisontellt paradigm, och tracker-konceptet faller definitivt utanför den ramen i många avseenden), så är det förmodligen svårt att inte ge Renoise högsta betyg som musikproduktions-verktyg, när man väl förstått hur man faktiskt jobbar i Renoise. Det här är verkligen ingenjörskonst när den är som bäst! Själv jobbar jag säkert 15-20 gånger snabbare i Renoise än jag gör i t.ex. Cubase, och då har jag ändå suttit hyfsat länge (sedan 1992) och jobbat i de flesta DAWs.

Rekommenderas verkligen!!

Redigerat av Renoise
Annons
  • 5 månader senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.