barkley Postat 27 maj 2009 Postat 27 maj 2009 Hoj! Hörde en mycket trevlig låt på radion häromdagen: Airport surroundings med gruppen Loney, dear. Nu visade det sig att detta var ett svenskt band som efter lite googling tydligen är ute spelar mer eller mindre konstant utomlands. Hade aldrig hört talas om dom. Om du gillar stämmningsfull pop typ Phoenix, Wilco, Radiohead, Salem al Fakir etc är detta ett måste att kolla upp!
Björn Olsberg Postat 27 maj 2009 Postat 27 maj 2009 Håller med. Synnerligen musikalisk frontfigur. Vi gjorde en Spår för spår med Loney, dear i Studio 1-06 (finns att köpa som pdf) De finns även här på forumet *vinkar*
Tophe Postat 27 maj 2009 Postat 27 maj 2009 (redigerat) Han är helt fantastisk. Kolla gärna in hans gamla sidoprojekt också "Särla". Nästan ännu bättre och på Svenska. Emil Svanängen gästar på en låt på David Åhléns nya platta också (ytterligare en artist att kolla upp... magiskt) Redigerat 27 maj 2009 av Tophe
nilsemil Postat 28 maj 2009 Postat 28 maj 2009 Håller med. Synnerligen musikalisk frontfigur. Vi gjorde en Spår för spår med Loney, dear i Studio 1-06 (finns att köpa som pdf) De finns även här på forumet *vinkar* hej hej.
Anjou Postat 28 maj 2009 Postat 28 maj 2009 Instämmer. Som lite kuriosa kan jag berätta att jag använder min inköpta Loney T-shirt med gul banan flera dagar i veckan.
Cato Postat 28 maj 2009 Postat 28 maj 2009 ....och som ännu mer kuriosa så är jag har jag hela min barndom varit granne med Emil Svanängen! En fin person som förtjänar all beröm!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.