Jump to content
Annons

Drar automatisering några resurser i Cubase 5


suprapappa

Recommended Posts

tjena

jag använder en hel del automatisering av t.ex. panorering och volym i mina projekt i Cubase....jag sitter oftast och sätter in punkter för hand på automatiseringskurvan......

om jag t.ex vill panorera ut en kör till R75 så sätter jag 4st punkter på kurvan om jag är osäker på vad spåret innehåller i övrigt och därmed inte säker på att det hela tiden ska ligga på R75......2 punkter som "gränser" för att allt förekommande och bakomliggande på spåret inte ska påverkas och 2 punkter för att dra panoreringen dit jag vill....

det låter iofs inte så jobbigt men jag tror att det skulle gå väldigt mkt snabbare att göra det med hjälp av en kontrollenhet av ngt slag som har rattar och faders men om jag spelar in när jag drar ratten från C till R75 kommer jag ju få väldigt många punkter på kurvan (jag är medveten om att man kan reducera antalet punkter i Cubase) och min fråga är.....drar detta då mer systemresurser än om jag bara har t.ex. 4 punkter?

Jag antar att det inte drar mycket men om jag redan har en låt som tynger datorn och jag ska automatisera kanske 30 spår...kommer det att märkas eller är det en fis i rymden?

tack

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tjenare.

Det beror på, om du automiserar tex ett cutoff-filter som finns i tex en synth, och använder synthens egna filter via automation så kan burken börja kräma cpu.

Men har du som du nämner bara panorering via automation osv, så ska det inte ens märkas !

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...