newform Postat 27 maj 2009 Postat 27 maj 2009 Hej alla Glada, Jag har gjort musik i väldigt lång tid men och funderar nu på att bli mer seriös med mitt låtskrivande. Kommer skriva en del RnB/Pop/Soul. Mycket mainstream det vill säga. Jag kan inget om processen här, har försökt läsa mig till det på diverse forum och siter men det är så mycket att jag inte direkt får ihop det. Man kanske börjar bli trög. Det jag vill veta är säg, jag har skrivit en låt där jag försökt göra produktionen och själva låten i sig så bra som jag kan göra den. Hur går man tillväga efter det som låtskrivare? Är det skivbolagen man hör av sig till? Är dom intresserade av låtmaterial till deras nuvarande artister eller jobbar dom redan med sitt nätvärk av låtskrivare etc? Man kanske inte alls går den vägen utan måste skapa artisten själv? Finns säkert mer frågor om ämnet men kan inte så mycket om det så detta är bara de första frågetecknen som dyker upp. Väldigt tacksam för seriösa svar Mvh Newform
Claes Holmerup Postat 27 maj 2009 Postat 27 maj 2009 Det är nog lättare att komma fram med låtarna via ett förlag, som i sin tur gör jobbet att sälja in låtarna till skivbolagen.
newform Postat 27 maj 2009 Trådstartare Postat 27 maj 2009 Tack för ditt svar Claes. Vad är det för typ av förlag menar du? Du har inget exempel? Mvh Newform
newform Postat 27 maj 2009 Trådstartare Postat 27 maj 2009 Förstod nu att du menade ett musikförlag. Kanske hade rätt i trögheten!
Claes Holmerup Postat 27 maj 2009 Postat 27 maj 2009 😆 Så kan det bli ibland. Visst menar jag musikförlag. Skivbolagen vänder man sig nog till främst om man vill komma fram som artist själv, medan förlagen är lämpligare för låtskrivare som inte siktar på att komma fram som artist själva.
newform Postat 27 maj 2009 Trådstartare Postat 27 maj 2009 (redigerat) OK då förstår jag. Finns det någon större eller bättre musikförlag som du vet på rak arm? Eller någon man kan kontakta och fråga vilket musikförlag som passar bäst för just mina ändamål/genre? Tack. Redigerat 27 maj 2009 av newform
concealed Postat 27 maj 2009 Postat 27 maj 2009 https://www.studio.se/index.php?showtopic=8833 Kanske nåt för dig? 😆
newform Postat 27 maj 2009 Trådstartare Postat 27 maj 2009 hittade något som heter Taxi. (www.taxi.com) Någon som vet något om detta? Mvh Simon
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.