Jump to content
Annons

Betyg? (5 är högsta betyg)  

4 röster

1. 1. Betyg? (5 är högsta betyg)

• 5
      1
    • 4
      1
    • 3
      2
    • 2
      0
    • 1
      0

Recommended Posts

Postat

LÅTNAMN: Someday I´ll Be Waiting

ARTIST/GRUPP: Alameda

GENRE: Powerpoppare leker gitarr-riff-rockare

LÅTLÄNGD: 4:23

KOMPOSITÖR: Alameda

INSPELNINGSÅR: 2004

FORMAT: mp3

STORLEK: 6 mb

STATUS: Demo med behov av ommixning...?

Vi hade planerat att skriva och spela in lite nya låtar under en helg. Det gick jäkligt trögt. Under söndagen satt vi och lekte lite med ett gitarriff, vilket till slut ledde till den här låten....

Önskar omdöme om både låt och mix.

Annons
Postat

Paul Westerberg? Han skulle inte ha skämts för att ha skrivit låten 😠

Riffet är hookigt, trummorna skönt slackiga. I versen låter sångaren lite som Eugene Kelly (Eugenius, Vaselines, Captain America...). Munspelet gillade jag inte alls.

Jag tror jag förstår ljudidealet, men tycker ändå mixen saknar lite ren och städad diskant. Nu är det en trashig hihat, ett munspel och en krasig tamburin där uppe och de gör nästan ont i öronen trots att mixen överlag känns diskantfattig.

Det finns hur mycket rund rörvärme som helst i det låga mellanregistret. Jag tycker mixen bli lite grötig där nere. Prova att städa lite där. Och lyft fram basen!

Postat

Min förslag:

Sång upp

Gitarr ner

Hi hat/tambourine ner eller dra ner diskanten..

Lite mer skillnad mellan vers och refräng skulle inte skada, mer dynamik. Det låter lite odynamiskt, sticket är snyggt.

Rocka på..

Postat

Låter massa Niclas Frisk om era harmonier, m a o bland det bästa jag vet.

Lite väl skramlig mix emellanåt, halvöppna hihaten skulle kunna tas ner lite. Men what the heck, som vanligt så otroligt bra från er killar. Riffet lysande genialt enkelt och acapella-partiet går inte av för hackor. Släpp en platta så köper jag. 5 bautastenar i betyg.

Postat

Refränger med bara ett par ord är bland det bästa jag vet 😉 Den sitter som en smäck! =)

Jag håller med hamma, släpp en platta och jag pröjjsar 🙂

Kommer inte på nån bra konstruktiv kritik nu för jag är så uppe i refrängen :rolleyes:

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.