Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena!

Ska köpa en patchbay till studion, egentligen enbart för att slippa krypa på golvet och sticka upp kablarna bara för att man drar in två tele i väggen!

Vill bara kunna dra en patchkabel från patchen till ljudkortet och alltid ha det ikopplat i patchen.

Min fråga!

Hur dyr patchbay ska jag köpa? Det känns som att billigt borde fungera bra eftersom signalen bara ska skickas, inte göras om.

Vad har ni för tips? Länka gärna!

Tackar! /Jens

Annons
Postat
Tjena!

Ska köpa en patchbay till studion, egentligen enbart för att slippa krypa på golvet och sticka upp kablarna bara för att man drar in två tele i väggen!

Vill bara kunna dra en patchkabel från patchen till ljudkortet och alltid ha det ikopplat i patchen.

Min fråga!

Hur dyr patchbay ska jag köpa? Det känns som att billigt borde fungera bra eftersom signalen bara ska skickas, inte göras om.

Vad har ni för tips? Länka gärna!

Tackar! /Jens

Om du kommer att koppla om ofta, så är det all idé att satsa på en lite dyrare modell. De billigaste brukar ha ganska risiga kontakter som blir dåliga snabbt...

Läs gärna lite om funktionerna på en patchbay HÄR, så att du vet vilka funktioner som kan finnas och kan avgöra vilka funktioner du kommer att behöva...

Postat
Ok! Tackar!

Finns det brusrisk om jag lägger mig under 500:-?

Brus blir det inte. Det är snarare att risken för att det ganska snabbt blir glappkontakt ökar markant med lägre pris, eftersom billigare och sämre kontakter används.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.