Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjenare Allihopa , har precis tjackat ett litet studio paket , ska bara sitta och leka hemma och försöka vara lite kreativ =)

Men jag har ett problem , jag anvÀnder mig av digidesign mbox 2 och pro tools , grejjen Àr den att jag vill anvÀnda min mbox som standard ljudenhet,,vad göra? monitor högtalarna funkar ju bara sÄ att sÀga nÀr jag Àr i pro tools :/

tacksam för svar.

Mvh /Jeppe

Annons
Postat
  jeppeh1984 sa:
Tjenare Allihopa , har precis tjackat ett litet studio paket , ska bara sitta och leka hemma och försöka vara lite kreativ =)

Men jag har ett problem , jag anvÀnder mig av digidesign mbox 2 och pro tools , grejjen Àr den att jag vill anvÀnda min mbox som standard ljudenhet,,vad göra? monitor högtalarna funkar ju bara sÄ att sÀga nÀr jag Àr i pro tools :/

tacksam för svar.

Mvh /Jeppe

(Nu förutsÀtter jag att du kör PC Ä windows)

Det kan va lite knepigt dÄ den inte Àr sÄ jÀttebra pÄ hantera windows-ljud och vanliga mediaspelare Ä sÄnt.

Det första du ska se till att göra Àr att stÀlla in m-boxen som standardljudenhet i kontrollpanelen.

Testa nu och se vad som lÄter genom m-boxen och vad som inte... Media player t.ex mÄste nog stÀllas in separat vilket ljudkort den ska spela upp via (om du nu har fler ljudkort) tror man fÄr gÄ in i "verktyg->alternativ->uppspelning->enhet" och vÀlja m-box

Det finns en till lösning om det inte hjÀlper:

Digi MME helper

Detta program kan tvinga systemet att anvÀnda M-boxen till de programmen du lÀgger in i listan.

Jag har t.ex lagt in Internet Explorer, Spotify, MSN, m.m

Lycka till!

/L

Postat
  Limpan sa:
(Nu förutsÀtter jag att du kör PC Ä windows)

Det kan va lite knepigt dÄ den inte Àr sÄ jÀttebra pÄ hantera windows-ljud och vanliga mediaspelare Ä sÄnt.

Det första du ska se till att göra Àr att stÀlla in m-boxen som standardljudenhet i kontrollpanelen.

Testa nu och se vad som lÄter genom m-boxen och vad som inte... Media player t.ex mÄste nog stÀllas in separat vilket ljudkort den ska spela upp via (om du nu har fler ljudkort) tror man fÄr gÄ in i "verktyg->alternativ->uppspelning->enhet" och vÀlja m-box

Det finns en till lösning om det inte hjÀlper:

Digi MME helper

Detta program kan tvinga systemet att anvÀnda M-boxen till de programmen du lÀgger in i listan.

Jag har t.ex lagt in Internet Explorer, Spotify, MSN, m.m

Lycka till!

/L

Tack som fan för tipset , men det funkade inte ...grejjen Ă€r den att jag hittar inte mboxen i listan nĂ€r jag ska vĂ€lja ljudenhet 😛

Postat
  jeppeh1984 sa:
Tack som fan för tipset , men det funkade inte ...grejjen Ă€r den att jag hittar inte mboxen i listan nĂ€r jag ska vĂ€lja ljudenhet 😄

Kör du Windows XP?

Hur ser det ut i Kontrollpanelen->Ljud och ljudenheter->ljudenheter->uppspelning av ljud-> Vad finns för alternativ dÀr?

Hos mig ser jag iaf "Digidesign M-box 2: Ch 1-2"

Vad Àr det du vill att m-boxen ska spela upp, Àr det media player? DÀr fÄr du som sagt gÄ in i verktyg->enheter-> vÀlj m-box

Jag kör förvisso pÄ mitt interna ljudkort för windows-ljud dÄ det funkar lite bÀttre (har dock lurar till datorn för det, ej kopplat till monitorerna)

Hoppas det löser sig,

Hejhopp

/L

Postat
  Limpan sa:
Kör du Windows XP?

Hur ser det ut i Kontrollpanelen->Ljud och ljudenheter->ljudenheter->uppspelning av ljud-> Vad finns för alternativ dÀr?

Hos mig ser jag iaf "Digidesign M-box 2: Ch 1-2"

Vad Àr det du vill att m-boxen ska spela upp, Àr det media player? DÀr fÄr du som sagt gÄ in i verktyg->enheter-> vÀlj m-box

Jag kör förvisso pÄ mitt interna ljudkort för windows-ljud dÄ det funkar lite bÀttre (har dock lurar till datorn för det, ej kopplat till monitorerna)

Hoppas det löser sig,

Hejhopp

/L

Nej jag kör ju i vista :/ trodde inte att det skulle va sÄnt tjaffs med mbox och pro tools för vista , har visserligen pt 8 men ÀndÄ.

Ja i windows media player och ie och allt sÄnt genom monitorerna , men jag har lÀst runt överallt och det verkar inte finnas nÄgra riktiga drivers för det , förutom nÄn stand alone wave driver..verkar lite för invecklat =) sÄ jag har gjort som dig nu , kört med lurar genom det interna kortet.

tack för tipsen i alla fall =)

Postat

Du har tyvarr ratt!! Det finns inga wave drivers for vista an... Och det lar val aldrig komma heller. Nog inte hogsta prio for tillfallet.

Darimot XP och pro tools funkar hur bra som helst bade LE och HD... 😄 (forutom en del jobbiga buggar i PT 8)

Byt om du kan...

Postat
  J.Westling sa:
Du har tyvarr ratt!! Det finns inga wave drivers for vista an... Och det lar val aldrig komma heller. Nog inte hogsta prio for tillfallet.

Darimot XP och pro tools funkar hur bra som helst bade LE och HD... 🙂 (forutom en del jobbiga buggar i PT 8)

Byt om du kan...

Ja det Ă€r fan synd,och det Ă€r ett jĂ€vla bök och hĂ„lla pĂ„ dra in xp igen ju , och det Ă€r ju tydligen bara PT8 som funkar med vista 🙁 har ett problem , du kanske kan hjĂ€lp mig , jag Ă€r totalt nybörjare nĂ€r det gĂ€ller sĂ„nt hĂ€r , men grejen Ă€r den att jag har hĂ„llt pĂ„ och lekt med pro tools nu och lĂ€rt mig lite aux och vanliga midi inspelningar och audi inspelningar , men jag lyckas fan inte att spela in el guran :/ jag fĂ„r signal och ljud i monitorerna men nĂ€r jag gör kanalen record enabled och sen ska spela in sĂ„..ja den spelar inte in nĂ„t helt enkelt.ÂŽ

mvh / Jeppe

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.