Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Har en liten undran nu när det ska utökas med nya midikontroller och sånt.

Jag vet att de flesta har ingångar för pedaler på baksidan.

Frågan är då ifall dessa gäller endast för "singelpedaler" alltså en pedal som bara har en knapp på.

och isf funkar en sånhär okej till alla midikontroller? ---> http://www.thomann.de/se/lead_foot_lfs1.htm

Och jag såg också att det finns pedaler med flera knappar på. Funkar sådanna till midicontroller som bara han en ingång per pedal? eller blir det att alla knappar gör samma funktion då?

Hare!

Annons
Postat
Hej!

Har en liten undran nu när det ska utökas med nya midikontroller och sånt.

Jag vet att de flesta har ingångar för pedaler på baksidan.

Frågan är då ifall dessa gäller endast för "singelpedaler" alltså en pedal som bara har en knapp på.

och isf funkar en sånhär okej till alla midikontroller? ---> http://www.thomann.de/se/lead_foot_lfs1.htm

Och jag såg också att det finns pedaler med flera knappar på. Funkar sådanna till midicontroller som bara han en ingång per pedal? eller blir det att alla knappar gör samma funktion då?

Den där thomann-pedalen borde funka. Vissa pedaler har dock omvänd polaritet, så det finns kanske en liten risk att din synth beter sig helt tvärtom när använder pedalen (sustain när pedalen inte är nedtryckt). Det finns en del trådar om det här redan om du vill läsa mer...

När det gäller pedaler med flera knappar på, så är jag nästan helt säker på att de behöver en annan sorts inkoppling. Antingen via MIDI eller via nån specialplugg (digitalpianon)...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.