Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Ok - i enlighet med titeln:

Jag är medveten om att firewire har många fördelar gentemot usbs dito när det kommer till olika applikationer (ljudkort t ex).

Men nu har jag redan lagt en beställning på mitt edirol UA25-ex och undrar om det lär bli några problem med

följande konfiguration:

CPU: 2.2 GHZ dualcore

RAM: 4096 GB

Jag kör SONAR HS7 och tänker slava Reason för några synthar. Kan det här likväl fungera smärtfritt om jag tänker

spela in, säg två audiospår och ett midispår samtidigt? Har annars inga överdådiga synthkomplex.

Om jag kör själv blir det kanske ett audiospår som spelas in och på det två-tre VST som tillkommer.

Inte många tracks per projekt m a o.

Input?

Annons
Postat

Även om vi hade fått ta del av en mer utförlig beskrivning av din dator så är det nästan omöjligt att säga om din dator kommer att fungera med ljudkortet. Man får helt enkelt prova och hoppas att det funkar.

Postat
Även om vi hade fått ta del av en mer utförlig beskrivning av din dator så är det nästan omöjligt att säga om din dator kommer att fungera med ljudkortet. Man får helt enkelt prova och hoppas att det funkar.

Du har en poäng. Jag satt i valet och kvalet och funderade på om jag skulle läga 1 500 spänn till på ett firewire-kort,

men jag har läst om några som haft problem med det och därtill har vissa drivrutiner nyss kommit för FW, medan

USB-diton verkat funka bättre. Men som du säger - varje sammansättning är likväl unik och jag tänker inte göra några monsterinspelningar.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.