Jump to content
Annons

Recommended Posts

Iblis (oregistrerad)
Postat

Oavsett om jag väljer mono eller stereo så registreras bara en signal. Dvs jag får bara ljud ur den ena högtalaren. Jag har kollat runt i manualen och i de olika hjälpavsnitten utan framgång. Jag har även kollat att det inte är någon pan som ligger och spökar.

Annons
Erik Hofstein (oregistrerad)
Postat
Oavsett om jag väljer mono eller stereo så registreras bara en signal. Dvs jag får bara ljud ur den ena högtalaren. Jag har kollat runt i manualen och i de olika hjälpavsnitten utan framgång. Jag har även kollat att det inte är någon pan som ligger och spökar.

Koppla i sladden i högtalaren, lätt man glömmer sånt..

Iblis (oregistrerad)
Postat

Seriöst svar...

Jag trodde att det skulle vara underförstått. Men man kan väl inte få allt.

Postat

Om det är aktiva högtalare glöm inte strömsladden..

Postat

Det kanske är ljudkortet, har du provat att båda utgångar funger rent fysikt. Starta windows media spelare, hör det i båda högtalaren så är det annat problem. Då har du ställ cubase fel. Eller så kanske du glömmer sätta igång högtalaren innan du startar cubase.. Så stäng då inte av dem iemallan..

Postat

Nää... haha, det skulle såååå kunna vara nattvaktaren bakom Erik. 😳

Postat

Nää... haha, det skulle såååå kunna vara nattvaktaren bakom Erik. 😆

Jag tar nog tillbaka det där... tror inte ens nattvaktaren skulle klara av att fejka ett så pass dåligt skrivsätt.

Iblis (oregistrerad)
Postat

Rättelse till tidigare:

Det kommer ljud ur båda högtalarna om jag tex lyssnar på en mp3. Mixerbordet som är placerat innan ljudkortet visar signal på både höger och vänster kanal.

Väljer jag stereo i Cubase så får jag bara ut ljud ur vänster högtalare medans om jag väljer mono så kommer det inte ut något ljud överhuvudtaget.

Postat (redigerat)

vad har du för ljudkort?

[edit] posta frågan i cubase eller hårdvara beroende på var du tror problemet ligger.. Undersök aktivt. jag har ett liknande problem.

Redigerat av Kringlan
Postat

Kolla 2:nda avsnittet tar upp det där med VST connections, förlåt för mina lustigheter. Men ibland är det simpelt.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.