Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej allihop, nu var det dags för mig att ta tag i ett gammalt problem jag inte orkat fixa, hoppas ni kan hjälpa mig!

Det gäller Iloks!

Jag har 2 iloks, en som jag fick till mitt Digi002r och en som jag fick till mitt MBOX2 Pro, båda är factory!

det jag gjorde fel när jag köpte den senare (mboxen) var att överföra licenserna till pluggarna på den nya iloken+ nytt konto!

Jag vill ju kunna använda en ilok till alla licenser, och då är problemet att man måste överföra dom! För att överföra licenser mellan olika konton så måste man punga ut med 25USD per licens=svindyrt, jag äger ju båda kontona!

Försökte hitta någon mail-support på Iloks hemsida, men hittade ingen!

Har ni några idéer?

//Tack på förhand, Tom

Annons
DieHard (oregistrerad)
Postat

Va! 😉 Måste man betala också för att överföra licens? Tacka fan för att jag undviker allt vad ilok heter. Snacka om att vara giriga. Men ja det hjälper ju inte dig och dina problem och det får nån som kan svara på.

Postat
Va! 😉 Måste man betala också för att överföra licens? Tacka fan för att jag undviker allt vad ilok heter. Snacka om att vara giriga. Men ja det hjälper ju inte dig och dina problem och det får nån som kan svara på.

Det är ju gratis att flytta licenser mellan olika iloks, sålänge dom ligger på samma konto! Jag har råkat gjort 2 konton på olika mailaddresser D:

Postat

bump!

Postat

Har skrivit ett välformulerat brev nu, hoppas att dom svarar snarast =)

Postat

Mailet gav föga resultat, jag förklarade siutationen och jag tillbaka förslag från deras sida (där det inte finns något som löser mitt problem(det fanns dock en 100USD-deal för alla licenser på iLoken)) ifrån en person vars efternamn var Mclaughlin😱

Minuspoäng till supporten so far (finns inget iLokforum lr något liknande D:)

Postat

Trist som f-n. Det är ju lätt att göra fel innan man har vant sig vid något nytt, så de borde ha mer förståelse för sådant. Där är Syncrosoft (som bl a Steinberg använder) bättre, eftersom man själv kan flytta över licenserna hur som helst mellan nycklarna...

DieHard (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Instämmer i att syncrosoft är smidigare. Fattar inte att företag inte även erbjuder den möjligheten också. Ilok kan väl de som inte kör med Cubase använda och vi som gör det, köra med syncrosoft istället. Enda jag vet som kör med syncrosoft för vsts är eiosis. Hade de kört med ilok hade jag aldrig köpt airEQ. Skulle ha köpt andra pluggar också om den möjligheten hade funnits från andra företag.

Redigerat av DieHard
Postat

Nu är ju iLok bra på andra sätt. Man kan ju t ex teckna en billig försäkring för licenserna på nyckeln, så att man kan få nya licenser omedelbart om nyckeln går sönder eller något - och lägger in dem direkt i sin reservdongle. Någon möjlighet till sådan försäkring finns inte hos Syncrosoft. 😄 Båda är bra på sitt sätt, så en kombination av de bästa egenskaperna hade varit klart bäst...

Postat

Jag har for mig att om du koper en ny oregistrerad ilok och for over alla licencer till den sa har du 7 dagar pa dig att registrera den till ditt andra konto...

Kan ha fel sa kolla upp det noga innan... Du maste dock kopa en ny ilok 😄

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.