fiona (oregistrerad) Postat 23 maj 2009 Postat 23 maj 2009 Hej! Jag behöver lite allround-hjälp inför viktig mix. Skriver låtar på piano/gitarr. Har nu spelat in grunder o en del arr med hjälp av Cubase SX 3.1.1/Mac G5. Bara att bounca och se till att bränna ner arret till mig själv känns lite vingligt o ovant för mig! Undrar om någon, boende i Stockholm, skulle kunna hjälpa mig att komma igång med detta, mot rimlig betalning. Bor själv i centrala Stockholm. Hälsningar Fiona
GIGAN (oregistrerad) Postat 23 maj 2009 Postat 23 maj 2009 Hej Fiona Jag har inte jobbat med Cubase för mac, men antar att SX3 inte skiljer sig så mycket från pc versionen. Jag hjälper gärna till. Bor utanför Sthlm. GIGAN
Mats Helgesson Postat 23 maj 2009 Postat 23 maj 2009 Hej! Jag behöver lite allround-hjälp inför viktig mix. Skriver låtar på piano/gitarr. Har nu spelat in grunder o en del arr med hjälp av Cubase SX 3.1.1/Mac G5. Bara att bounca och se till att bränna ner arret till mig själv känns lite vingligt o ovant för mig! Undrar om någon, boende i Stockholm, skulle kunna hjälpa mig att komma igång med detta, mot rimlig betalning. Bor själv i centrala Stockholm. Hälsningar Fiona Hej, Har spelat in en massa år i diverse mjukvaror för PC och MAC. Hjälper gärna till, då jag har en del tid över just nu. Finns kontaktuppgifter på min hemsida: http://www.livingsound.se Mats Helgesson 0702466561 http://www.livingsound.se
fiona (oregistrerad) Postat 25 maj 2009 Postat 25 maj 2009 Hej Fiona 🙂Jag har inte jobbat med Cubase för mac, men antar att SX3 inte skiljer sig så mycket från pc versionen. Jag hjälper gärna till. Bor utanför Sthlm. GIGAN Hej! Tack för snabbt svar! Jo, jag behöver hjälp med rätt enkla grejer! Musikprogram, ljudkort, alltihop är nytt för mig. Nu ska jag visa upp några låtar o pga av stress på jobbet hinner jag inte sätta mig in i dator/musik/studio på egen hand. Jag bouncade t.ex. en massa spår med effekter på av misstag. När jag skulle bränna ner arr för egen lyssning var volymerna så åt h-vete dåliga att jag inte kunde höra vad jag gjort på vettigt sätt. Den här veckan ska en kompis hjälpa mig att mixa 1-2 låtar. Vill gärna få lite råd om hur jag gör för att lämna över en låt med allting redo för mixning utan att saker fattas, är felgjorda eller röriga. Jag vet dessutom inte hur det funkar med att skicka över filer o mappar med rätt filformat o när filerna är för stora - hur göra etc...Ok, man kan ju ta reda på detta – men – en grundlektion skulle nog sitta fint! Har jobbat med folkmusik – live – bara, o en del klassiskt. Det bästa är om du skulle kunna komma hit. Bor på söder. Ring, så kan vi diskutera arvode. hälsn fiona 08-615 07 01 P.S. Om du skulle vara intresserad av att mixa några låtar så är det rätt bråttom med det också, vet inte hur ditt schema ser ut nu i slutet av maj. D.S.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.