Jump to content
Annons

Musikstilar

Erik Hofstein (oregistrerad)

Recommended Posts

Postat
Kommersiell = Enligt allmänt tyckande, hitliste musik, musik som säljer bättre

Känner du igen det engelska ordet commersial (eller hur fan det nu stavas, jag är full och trött och blir bara irriterad på att läsa detta analfabetiska jidder, inte fan vet jag men kanske finns det på tyska också(???)) som betyder reklam? Enligt allmänt tyckande-musik skulle ju isf vara pop, eller populärmusik som man kallar det idag eftersom pop har fått en annan innebörd. Kommersiell musik är musik som är uträknat skapad för att tjäna pengar på. Det är främst en produkt och inte alls musik. Om man ska hårddra det. Sen att de flesta folk tycker att kommersiell musik är bra, det är ju för att det är det de hör. Det är det som säljs till radion, det är det som de feta bolagen satsar på etc för att det är säkra kort. Att säga att all musik som människor tycker om är kommersiell musik är bara att underskatta publiken. Och att sen säga att tex jag som som uppskattar okommersiell musik bättre inte kan tycka om en låt bara för att den är kommersiell är jidder.

Nu är jag återigen trött, har dessutom ont i mitt stackars huvud och är full, vilket orsakar ilska så jag ska nog tänka på ngt annat.

Peace out och sov så gott.

Ahh du har rätt 🙁

Skitsmart sagt, verkligen! 😏😲

Tur vi har sådana smarta snubbar som dig

😄😎😄😉

Annons
  • Svar 190
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat
Varför är det så många som kräver att det ska vara någon seriös mening med musik? Eller att den ska ha någon djup givande text!? Eller att det ska vara "live", gärna med riktiga instrument rakt igenom?

Eller att musik som är kommersiell är dålig bara för den säljer. Inte är gjord av någon konstnärlig fjant som tar sig själv på för stort allvar.

Självklart kan konstnärliga töntar behövas också.

Tycker att det är dags för alla att inspireras av den kommersiella musiken. Så slipper ni vara konstnärliga töntar och mästare bakom era egen konstnärliga dimma.

Har suttit på mitt nattpass och läst igenom den här tråden nu och jag förstår inte riktigt vart du vill komma?

Vill du slå ett slag för all kommersiell musik, eller vill du bara vädra åsikten att alla som inte gillar dagens kommersiella musik är konstnärliga töntar? Eller vill du helt enkelt ha reda på vad kommersiell musik är?

Vad du inte verkar ha greppat i det stora hela är att all musik är konst, vare sig den är kommersiell eller inte så är det fortfarande någon som skapat den.

Så är du själv en musikskapare är du en konstnärlig tönt du med...

Sen ett litet tips när du för en diskussion:

Begär inte att andra skall bete sig på ett visst sätt när du inte gör det själv.

Du begär att folk skall vara öppna, men i hela ditt första inlägg så är du totalt insnöad själv(och även i fler inlägg). Läs igenom vad du skrivit en gång till så förstår du vad jag menar.

Summa sumarum:

Vart vill du komma med den här tråden egentligen?

Upplys mig för jag har inte riktigt hajat det än.

(Tror inte jag är ensam om det 😉 )

Skitsmart sagt, du har rätt kan inte förstå att jag har så fel!!! 😏😲

Men som tur har vi dig som vet allt och rättar mina fel 😎😄😄🙁

Tack för hjälpen!!!

Postat
Kommersiell = Enligt allmänt tyckande, hitliste musik, musik som säljer bättre

Känner du igen det engelska ordet commersial (eller hur fan det nu stavas, jag är full och trött och blir bara irriterad på att läsa detta analfabetiska jidder, inte fan vet jag men kanske finns det på tyska också(???)) som betyder reklam? Enligt allmänt tyckande-musik skulle ju isf vara pop, eller populärmusik som man kallar det idag eftersom pop har fått en annan innebörd. Kommersiell musik är musik som är uträknat skapad för att tjäna pengar på. Det är främst en produkt och inte alls musik. Om man ska hårddra det. Sen att de flesta folk tycker att kommersiell musik är bra, det är ju för att det är det de hör. Det är det som säljs till radion, det är det som de feta bolagen satsar på etc för att det är säkra kort. Att säga att all musik som människor tycker om är kommersiell musik är bara att underskatta publiken. Och att sen säga att tex jag som som uppskattar okommersiell musik bättre inte kan tycka om en låt bara för att den är kommersiell är jidder.

Nu är jag återigen trött, har dessutom ont i mitt stackars huvud och är full, vilket orsakar ilska så jag ska nog tänka på ngt annat.

Peace out och sov så gott.

Ahh du har rätt 🙁

Skitsmart sagt, verkligen! 😏😲

Tur vi har sådana smarta snubbar som dig

😎😎😄😉

Äsch vad ska jag igentligen ge mig in i en diskution för... Ser att du hittat smileysarna nu. Måste säga att du gör dit bästa för att inte vara tyken.. Har bestämt för mig att du utger dig för att vara en såndär känslig kille som tar illa upp när folk "är otrevliga" mot dig. Så bra att du lever som du lär. Om du inte är på skämt så finns det ingett hopp om mänskligheten. 😎😄🙁😄😄😄😄 (nä, sedär jag hittade också en smiley!! 😄)

Sen om jag är ironisk eller inte.. det får du väl avgöra själv. Inte lönt att posta nåt seriöst i denna tråden ändå.

Astor Q (oregistrerad)
Postat
Skitsmart sagt, du har rätt kan inte förstå att jag har så fel!!!

Men som tur har vi dig som vet allt och rättar mina fel

Tack för hjälpen!!!

Konstigt att du har en fullkomligt grammatiskt riktig meningsbyggnad i vissa inlägg och sedan en totalt tillvrängd i nästa....schizofren? Håll linjen...

Kram!

och

Kram!

😏😲😉🙁😎😄 (Hade egentligen tänkt ha fler smileys men fick följande fel då: "Du har postat ett inlägg med fler smileys än forumet tillåter. Var vänlig ta bort några smileys från ditt inlägg." Skit också!)

Postat

Problemet är inte kommersiell musik; problemet är att musik görs för att bara få en fetare plånbok. Därav kommer alla "idiottexter" och "idiotmusik". Vill jag ha enbart underhållning kollar jag på TV 😏 (TV jämställs av vissa med att i det närmaste vara i dvala...)

Postat
Problemet är inte kommersiell musik; problemet är att musik görs för att bara få en fetare plånbok. Därav kommer alla "idiottexter" och "idiotmusik". Vill jag ha enbart underhållning kollar jag på TV 😏 (TV jämställs av vissa med att i det närmaste vara i dvala...)

Läs igenom hela denna tråden grundligt så vet förstår du varför man kanske är sugen på att höra något han gjort

Postat

All musik är väl "kommersiell" alla som gör musik vill väl att den ska sälja

kunna leva på att göra musik vore väl drömmen...

Givetvis gör jag och säkert dom flesta på forumet musik för vårat eget

höga nöjes skull... men jag tror många av oss skulle vilja leva på att göra

musik

Om musiken är gjord i ett spekulativt syfte vem kan avgöra det Britney

tycker nog förmodligen att "hennes" musik är väldigt bra eller?

Det går ju inte att säga ett det är någon speciell musikstil eller så som är kommersiell det finns ju "konstnärliga töntar" och musik/texter med "djup" som har legat på hitlistan eller säljer mycket eller spelas på radio/tv

Det är väl ingen som kräver att det ska vara någon seriös mening med musiken

Jag lyssnar mycket på vad man då kanske skulle kalla djup musik med mening och innebörd men jag kan lyssna på en ytlig skräp musik ibland också...

Måste det var svart eller vitt?

Det finns musik för alla det är väl bra...

Postat
Jag är stolt över att vara en konstnärlig tönt och mästare bakom min egen konstnärliga dimma. 😄

Så du är gillar bara musik som är icke kommersiell och är konstnärlig? Så du lyssnar på konstmusik?

Nej, men jag lyssnar på vad jag själv tycker om och skiter i vad andra tycker om det. Kommersiellt, eller icke kommersiellt, populärt eller icke populärt - oberoende av genre. Musik är inte svart eller vitt.

Samma sak kan vi säga om musiken jag själv producerar; jag gör det jag känner för, därför är jag fast bakom min "konstnärliga dimma" som du smakfullt uttrycker det 😆

/Daniel

Postat

Erik. Du har,de senaste dagarna, fyllt forumet med din klagan om att du är missförstådd och att ingen håller sig till de ämnen du fyller forumet med.

Jag är otroligt trött på din klagan, men har verkligen försökt hålla mig till ämnet (eftersom det är det jag tror på). Kan du vara snäll att hålla dig till ämnet i den här tråden och gå tillbaks till mitt förra inlägg. Jag tror att om du oftare läste igenom andras inlägg ordentligt och gjorde relevanta kommentarer utifrån vad som där står så skulle fler trådar du skapar eller hijackar hålla sig till ämnet.

Postat
Erik. Du har,de senaste dagarna, fyllt forumet med din klagan om att du är missförstådd och att ingen håller sig till de ämnen du fyller forumet med.

Jag är otroligt trött på din klagan, men har verkligen försökt hålla mig till ämnet (eftersom det är det jag tror på). Kan du vara snäll att hålla dig till ämnet i den här tråden och gå tillbaks till mitt förra inlägg. Jag tror att om du oftare läste igenom andras inlägg ordentligt och gjorde relevanta kommentarer utifrån vad som där står så skulle fler trådar du skapar eller hijackar hålla sig till ämnet.

Jag är ganska trött på kritik! 😳😱😆😄

Postat
Jag är ganska trött på kritik!  😳  😄  😄  😄

Kan du inte ta kritik har du, enligt mig, ingen rätt att ge kritik heller. Låt därför bli att komma med några som helst subjektiva kommentarer som kan tolkas som kritik mot personer eller grupper i samhället. Tack!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.