Jump to content
Annons

Musikstilar

Erik Hofstein (oregistrerad)

Recommended Posts

Annons
  • Svar 190
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Present till erik... 😆

Discogurka.mp3

Den var rolig, men jag bestämt mig att lyssna på bara populär discomusik.. Du lyckades få mig trilla av stolen av den träffsäkra beskrivning av mig. Du jobbar inte som psykolog eller nåt?

Dela på andra sajter

HAHAHA!

ja det där är ju inte mainstream/hitlistemusik/you name it 😆

Jag tror de är den där konstnärliga dimman..

Dela på andra sajter

Present till erik... 😛

Discogurka.mp3

Den var rolig, men jag bestämt mig att lyssna på bara populär discomusik.. Du lyckades få mig trilla av stolen av den träffsäkra beskrivning av mig. Du jobbar inte som psykolog eller nåt?

kanske lite.. du förstår, vi måste bygga upp en pyramid av tillit 😆

Dela på andra sajter

Vinstdrivande bolag = Kommersiell

Gratis musik = Icke kommersiell

Ett kommersiellt företag är för mig detsamma som att ha för avsikt att gå med vinst. Vitsen med aktiviteten är att den ska generera mervärde till initiativtagaren. Så jag håller med dig, vinstdrivande företag är kommersiella.

Om gratis musik bara är gratis och det inte finns något uttalat syfte varför så går det inte att utesluta att den är en del i en större kampanj med kommersiella intressen. Ungefär som smakprov på konsum när det lanseras en ny produkt eller nytt märke. Håller därför inte med. Gratis musik behöver inte vara icke-kommersiell.

Jag håller med, glömde väl säga gratis musik som används för kommersiellt syfte.

Försöker vara kortfattad.. Tar nästa del nu..

Dela på andra sajter

HAAAAAAAAAAAAAAAAAAHhahahah 🙂🙂🙂🙂🙂

FAN VA BRA! 10 av 10!

http://vacum.mine.nu/tbop

Den funka inte juuuh 🙂

Förbannat..

http://vacum.mine.nu

och klicka sen på tbop-mappen

heh!.. spejs... ska fan ladda ner alla

Extremt icke-kommersiellt i alla fall.. Dom bjuder jag på! 😆

Dela på andra sajter

Musik som säljer borde ju var kommersiell, medan musik som inte säljer lika bra är inte kommersiell. Tycker personligen folk blandar ihop populär med kommersiell...

Varför? Det finns ingen relation mellan försäljningsvolymen och om artisten har för avsikt att gå med vinst. Om viss musik är så efterfrågad att den säljer betyder det väl snarare att den är populär.

Om en artist/producent/skivbolag eller vad-du-vill lanserar musik med avsikt att generera vinst men floppar totalt, menar du då att musiken inte är kommersiell? Borde vi inte kalla det för opopulär istället?

Jag tror jag vet vem som blandar ihop begreppen kommersiell och populär.

Edit: justerade skrivfel

Eftersom jag sa att jag tror Folk tror det av den erfarenhet jag har. Vem menar du att du tror blandar ihop begreppen?

Var mitt innehåll för kort att man inte kunde dra slutsatserna av det jag skrev.

Dela på andra sajter

Jisses! 76 svar på 1 timma 8 min. Måste vara rekord... 😆

Nog mitt fel, jag gör ett medvetet val att inte vara helt överens med någon. Jag vill ha debatt..

Dela på andra sajter

Hårdrock är bäst. Så det så. 😆

Korta argument är svåra att vinna över, men hårdrock är bäst för dig är mitt argument. Allmänt bäst finns det inget.

Dela på andra sajter

Ok. Varför debbattera bara för sakens skull? Har man inget att verkligen tillföra för att lära sig eller lära andra, kan man likagärna lägga ner.

Det känns som du postar mest för postandets skull vilket också känns meningslöst.

Kontentan: även om det kanske inte är din mening så uppfattar i alla fall jag dig som väldigt oseriös och oförstående. Är det den bilden du vill förmedla så har du lyckats, är det inte det kanske du ska fundera över vad och hur du skriver och resonerar på forumet.

Detta är inget påhopp eller något som är tänkt att peka ut dig på något vis, utan en allmän kommentar.

Redigerat av Neko
Dela på andra sajter

Hårdrock är bäst. Så det så.  😆

Korta argument är svåra att vinna över, men hårdrock är bäst för dig är mitt argument. Allmänt bäst finns det inget.

Absolut. Det har du rätt i. (Jag dummar mig bara lite...).

🙂

Dela på andra sajter

Klart de flesta av argumenten har jag läst förr. Ingen som har en ny synvinkel?

Jag fattar nog inte riktigt vad du fikar efter. Här på forumet vill nog dom allra flesta göra pophittar och få sina mixar att låta som Britneys senaste. De som du beskriver i ditt första inlägg är ganska underrepresenterade här skulle jag tro.

Hoppas nu inte att du är ute efter att dra en parallell till pirat-tråden (jag ser en given öppning just nu men den håller inte ändå).

Ehhhhh Nope, det vill jag inte.....

Vill inte låta som nåån annan speciellt inte Brittan

Drog ett exempel bara.

Du menar alltså att du har ett ideal som inte finns någon annanstans, som du helt sonika kommit på själv? Bygger du inte upp t ex en stereobild efter gängse uppfattning? Maximerar du inte utgångarna när du ska mastra upp en mix? Har du aldrig dubbat en gitarr? osv..

Njaaaaa.

Jag sa att jag inte VILL låta som nån annan...

Vi pratade inte om inspiration....

Den kommer naturligtvis av sånt jag gillar att lyssna på....

Men all inspiration behöver inte komme från musik/ljud...

Den kan även komma inifrån typ en känsla en upplevelse

osv....

Och nej jag försöker att låta bli alla andras ideal...

Maximera, stereobredd osv....

Då blir man ju bara en i mängden...

Kom på nått själv för fasen 😆

Redigerat av Twilight_Zound
Dela på andra sajter

Kontentan: även om det kanske inte är din mening så uppfattar i alla fall jag dig som väldigt oseriös och oförstående. Är det den bilden du vill förmedla så har du lyckats, är det inte det kanske du ska fundera över vad och hur du skriver och resonerar på forumet.

Detta är inget påhopp eller något som är tänkt att peka ut dig på något vis, utan ett allmänt påpekande.

Ditt inlägg bidrar ju verkligen till ämnet..

Kan du inte ta vad du tycker om mig som person privat. Jag tycker ämnet är intresant det är därför jag skriver i tråden också. Om jag nu skall bidra med allmänt överseende som du gör, så tycker jag du postar kanske pliktskydligt för du inte gillar min retrorik. Jag tar inte det personligt. Men däremot roar dig att du sänker sig till min nivå som du förkastar.

Men du kanske är ordningsvakt..

Dela på andra sajter

Klart de flesta av argumenten har jag läst förr. Ingen som har en ny synvinkel?

Jag fattar nog inte riktigt vad du fikar efter. Här på forumet vill nog dom allra flesta göra pophittar och få sina mixar att låta som Britneys senaste. De som du beskriver i ditt första inlägg är ganska underrepresenterade här skulle jag tro.

Hoppas nu inte att du är ute efter att dra en parallell till pirat-tråden (jag ser en given öppning just nu men den håller inte ändå).

Ehhhhh Nope, det vill jag inte.....

Vill inte låta som nåån annan speciellt inte Brittan

Drog ett exempel bara.

Du menar alltså att du har ett ideal som inte finns någon annanstans, som du helt sonika kommit på själv? Bygger du inte upp t ex en stereobild efter gängse uppfattning? Maximerar du inte utgångarna när du ska mastra upp en mix? Har du aldrig dubbat en gitarr? osv..

Njaaaaa.

Jag sa att jag inte VILL låta som nån annan...

Vi pratade inte om inspiration....

Den kommer naturligtvis av sånt jag gillar att lyssna på....

Men all inspiration behöver inte komme från musik/ljud...

Den kan även komma inifrån typ en känsla en upplevelse

osv....

Du blir alltså inspirerad att klämma på en limiter på utgången i dina mixar?

edit: Såg inte din edit. Har du nåt i demo-sektionen?

edit2: Lyssnar precis på nåt från din sida på soundclick och tycker det låter väldigt likt mycket annat i genren. Att skilja på inspiration och medvetet/omedvetet plagiat (ok, det är att ta i men du fattar vad jag menar) är ju näst intill omöjligt.

Redigerat av VacUm
Dela på andra sajter

🙂

Finns alltid utrymme för sådant..

Dela på andra sajter

Och nej jag försöker att låta bli alla andras ideal...

Maximera, stereobredd osv....

Då blir man ju bara en i mängden...

Kom på nått själv för fasen 😆

Vad är ditt ideal som inte påverkat av någon känd artist eller kommersiell artist som tjänar pengar på det. Ifalll du inte är en i mängded undrar vad som gör din musik unik och inte en mängden?

Jag blir nyfiken 🙂

Dela på andra sajter

🙂

Tack!

Dela på andra sajter

🙂

Tack!

Det var inte mitt att ge, men sure, jag tror på fritt språk och debatt och inte rätta sig i leden. Jag gillar debattera för debatten skull. Men däremot tror jag många fler hade hängt på ditt hårdrock är bäst då det var mer poppis bland fler innan. Kanske din tid kommer igen 🙂

Dela på andra sajter

🙂

Tack!

Det var inte mitt att ge, men sure, jag tror på fritt språk och debatt och inte rätta sig i leden. Jag gillar debattera för debatten skull. Men däremot tror jag många fler hade hängt på ditt hårdrock är bäst då det var mer poppis bland fler innan. Kanske din tid kommer igen 🙂

Men vafan äre med dig? Ärú bitter eller??

Det är lugnt för mig. Jag menade inget illa. Sorry.

Vad vill du egentligen?? Komma hit tjafsa eller?

🙂

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.