Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej hej!

Jag är en nybliven, stolt protoolsägare och håller på med att arra en grej.

Jag skulle vilja höja BPM mitt i låten ett par beats och lyckas inte.

Jag går inte på tempo operations och kommer in där man ser ut att kunna välja en region och sen ändra bpm i just den regionen,

men det står nåt i stil med att det inte går i MANUAL TEMPO MODE. Jag vet inte riktigt vad den här Conductor gör eller är till för men

jag läste nånstans att om man klickar av den blir det Manual tempo mode? Fast då blir det ju 120 bpm och jag lyckas ändå inte ändra...

Jag vill höja från 86 bpm till typ 89 en bit in i låten, hur går man till väga?

Tackar för svar!

Redigerat av Tallhage
Annons
Postat (redigerat)

Du maste ha conductorn pa. ( den hittar du pa transport fonstret. en liten bla gubbe )

Sen om du ser till att du visar tempo rulern. Pa den kan du ctrl(mac) Start(PC) klicka vid den takt du vill byra tempo.

Eller sa satter du markoren dar du vill bya och kllickar pa plus tecknet langst till hoger pa temporulern...

I manual tempo mode ar det samma tempo genom hela laten.

Grejen ar att man ska kunna testa olika tempon snabbt samt tappa in ett tempo. Satter manual tempo gor du pa transport fonstret. Samt att du kan tappa in tempo om du markerar tempot pa transport fonstret och sen tappar med "T"

Du kan byta takt art med samma kortkommando som ovan om du istallet klickar pa "taktarts rulern"...

For att ta bort en tempo eller taktarts andring ar det bara till att Option/alt klicka pa dom...

Hoppas du forstod natt av det dar. 😎

edit: Man kan ju aven rita in mycket avancerade tempo andringar... Star i manualen hur man gor 😎

Redigerat av J.Westling

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.