Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Om jag byter till cubase5 funkar min gammla pluggar som andvänts sx3? Om de funkar hur gör ja då för att få dom i C5, måste de installeras om eller bara flyttas någonstans?

Robert

Annons
Postat

Tja!

Installerade faktiskt C5 igår och har inte hunnit testa allt än,

men installationen var smärtfri (från sx3), och de gamla pluggarna verkar funka, laddade in några gamla sx3 projekt och har inte märkt

några konstigheter ännu...

Behövde inte flytta en enda plugg heller, alla hamnade i C5 också.

Så bra att jag inte trodde det var sant!

Cheers!!!

Postat

Ligger pluggarna i ...\program\steinberg\vstplugins\ så hittas de alltid direkt av alla versioner. Om de däremot ligger i ...\program\steinberg\cubasexx\vstplugins så hittas de bara automagiskt av den versionen som är installerad i cubasexx-mappen, medan man får låta andra versioner söka alternativt att man anger de andra mapparna som alternativa sökvägar för pluggar (enkelt att göra, men ändå...).

Du har däremot en sak som kan vara viktig, som skiljer - och det är om du har DirectX-pluggar. Det finns sedan Cubase4 inte längre stöd för DirectX, så om du har sådana pluggar, så måste du köra dem via en wrapper för att det ska funka i Cubase4 eller 5.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.